قدردانی نمایندگان اهل سنت مجلس از قاطعیت رسانه ملی

قدردانی نمایندگان اهل سنت مجلس از قاطعیت رسانه ملی

تعدادی از نمایندگان اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی از قاطعیت رسانه ملی در برخورد با عوامل دخیل در برنامه مداحی كه در قسمتی از آن به مقدسات اهل تسنن توهین شده بود،‌ قدردانی كردند.
مدیران احتیاط كنند تا وحدت خدشه‌دار نشود
منصور مرادی، نماینده اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی با قابل قبول خواندن تصمیم رئیس رسانه ملی در برخورد با هتاكان به مقدسات اهل‌سنت در یكی از برنامه‌های تلویزیونی گفت: باید مراقب باشیم تا همدلی از میان نرود وگرنه به ضرر كشور تمام خواهد شد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با بیان تاكیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به همگرایی و اتحاد میان مسلمانان با مذاهب مختلف در كشور تاكید كرد: باید تلاش كنیم روزبه‌روز این اتحاد بیشتر شود نه این‌كه به تفرقه و دوگانگی دامن بزنیم.
مرادی گفت: در این اوضاع تحریم كشور و هجمه‌های دشمنان باید با تمركز بر حل مشكلات كشور پیش برویم نه این‌كه با پرداختن به جزئیات و جریحه‌دار كردن احساسات و اعتقادات یك بخش از جامعه به مشكلات دامن بزنیم. نماینده مردم مریوان و سروآباد افزود: توبیخ و اخراج یك مدیر در این موارد اقدام خوبی است، اما باید برای جلوگیری از تكرار این موارد جدی باشیم.
 اقدام رئیس سازمان صداوسیما به موقع بود
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیم یارمحمدی، نماینده اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی از اقدام رئیس سازمان صداوسیما در برخورد به موقع با عوامل دخیل در هتاكی به مقدسات اهل‌سنت در یكی از برنامه‌های صداو سیما قدردانی کرد. علیم یارمحمدی، نماینده اهل‌سنت مردم زاهدان در خانه ملت با بیان تاكیدات رهبر معظم انقلاب كه همواره در سخنان و عملكردشان بر اصل وحدت توصیه می‌كنند، گفت: با توجه به هجمه‌های عظیمی كه علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، مدیران صداوسیما باید مراقب باشند تا مسائل تفرقه‌افكنانه بین مسلمانان به وجود نیاید و به اعتقادات مردم اهل‌سنت خدشه‌ای وارد نشود.نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این‌كه نمایندگان اهل‌سنت مجلس و همچنین روحانیون اهل‌سنت از جمله مولانا‌ عبدالحمید با علم بر این‌كه چنین مسائل كوچكی می‌تواند ضربه‌های بزرگی ایجاد كند، گفت: در تلطیف این مسأله كه اخیرا اتفاق افتاد تلاش‌های بسیار كرده‌ایم.
یارمحمدی افزود: وقتی خدا، قبله، قرآن و پیامبر یكی است نباید اجازه دهیم توجه به جزئیات و افراط‌گرایی وحدت میان مسلمانان را خدشه‌دار كند. نماینده اهل‌سنت زاهدان در ادامه با بیان این موضوع كه ۸۵ درصد مردم استان سیستان‌وبلوچستان را اهل‌سنت تشكیل می‌دهند، بیان كرد: از صداوسیمای ملی كه باید برای همه اقشار جامعه برنامه و خوراك رسانه‌ای تهیه كند، می‌خواهیم جامعه اهل‌سنت را نیز در نظر بگیرد و سهم حضور و برنامه‌های مربوط به این قشر از جایگاه یك مشاور در صداوسیمای مركز زاهدان فراتر برود.
اقدام رئیس رسانه ملی
عادلانه بود
علی كرد، نماینده مردم خاش و رئیس فراكسیون نمایندگان اهل‌سنت در مجلس نیز عنوان كرد: تصمیم به موقع و مسؤولانه رئیس رسانه ملی در برخورد با هتاكان به مقدسات اهل‌سنت قلب آزرده و رنج دیده اهل‌سنت را آرام كرد.
او با تسلیت شهادت امیرالمومنین علی(ع) گفت: اتفاقی كه در شبكه پنج سیما افتاد و در آن مداحی با اهانت به خلفای راشدین و مادر مومنان عایشه صدیقه، قلب اهل‌سنت را در سراسر كشور آزرد، با اقدام رئیس رسانه ملی از آلام ما زدوده شد.
نماینده مردم خاش با بیان این‌كه پرداختن به این مطالب تفرقه‌افكنانه خوراك و سوژه خبری دشمن در آن‌سوی مرزهاست، گفت: كسانی كه در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و كانال‌های معاند نشسته‌اند و دنبال سوژه هستند توطئه خواهند كرد؛. بنابراین باید هوشیار باشیم و با مدیریت احساسات مردم اهل‌سنت جلوی این سوءاستفاده را بگیریم.
كرد، با تشكر از صبر، حوصله و بردباری علمای كرام، فرهیختگان، دانشگاهیان و مردم اهل‌سنت سرزمین ایران افزود: دشمن قسم خورده انقلاب و مردم ایران كه به دنبال سوءاستفاده از مطالب این چنینی است تا دست به تخریب بزند در این مورد كاری از پیش نخواهد برد.
این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بزرگان تشیع و اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران با وفاق و اتحاد ملی تحت فرمایشات رهبر معظم انقلاب كه ستون و استوانه محكم برای ایران هستند، ید واحد می‌مانند و اوضاع را مدیریت می‌كنند.
كرد گفت: پخش این مراسم تفرقه افكنانه از شبكه پنج سیما بدون رد شدن از فیلتر یا نظارتی، آن‌ هم در ایام ماه مبارك رمضان و شب‌های قدر و در حین مراسم سوگواری و مرثیه‌سرایی امیرالمومین بعید و‌ مساله‌ساز بود. نماینده مردم خاش گفت: نادانی و تخطی كه از طرف این مداح اتفاق افتاد، چراغ سبزی برای دشمنان و ضربه زدن به جمهوری اسلامی بود و اقدام به موقع رئیس سازمان صداوسیما و معرفی این مداح به قوه قضاییه و برخورد قاطع با او این توطئه را خنثی كرد.
رئیس فراكسیون نمایندگان اهل‌سنت مجلس با بیان این‌كه برخی تحرك‌ها از آن‌سوی مرزها هدایت می‌شوند، بیان كرد: اهل‌سنت همواره از ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس تا امروز در كنار برادران شیعه خود ایستاده‌اند و با پاسداری و تقدیم هزارن شهید و اسیر در دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و حفظ تمامیت ارزی كشور دین خود را ادا كرده و می‌كنند و این را وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی خود می‌دانند.
علی كرد، از معاون پارلمانی صداوسیما و دیگر مدیران سازمان كه در مجلس حاضر شدند و با نمایندگان اهل‌سنت در این زمینه به گفت‌وگو نشستند نیز قدردانی كرد و گفت اخراج مدیر شبكه پنج و معرفی مداح خاطی به قوه قضاییه اقدامی خداپسندانه و عادلانه بود كه باید از دكتر علی عسكری تشكر كرد.
رئیس فراكسیون نمایندگان اهل‌سنت از پرداخت و پخش گسترده اقدامات صداوسیما در این خصوص در شبكه‌های استان‌های سنی‌نشین كشور هم تشكر كرد و گفت به موقع و سنجیده از مردم اهل‌سنت دلجویی شد.
نماینده مردم خاش ادامه داد: احترام به اصحاب كرام، ائمه اطهار، خلفای راشدین و ازواج مطهرین وظیفه همه ماست و چه اهل تسنن و چه اهل تشیع باید به آن پایبند باشند. از خلیفه اول كه یار غار پیامبر اسلام بود تا امیرالمومنین كه شیر خداست همگی برای تعالی اسلام كوشیده‌اند و نباید با بحث‌های تفرقه‌افكنانه اتحادمان مخدوش شود. رئیس فراكسیون نمایندگان اهل‌سنت مجلس در پایان با بیان این‌كه در این شرایط تحریم‌های اقتصادی و هجمه دشمنان باید با اتحاد كنار یكدیگر باشیم و همگی سوار بر كشتی نجات انقلاب اسلامی پیش برویم گفت: شیعه و سنی در چند روز آینده، در كنار هم بار دیگر با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) بیعت می‌كنند و اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود.
همین اقدام قاطع را توقع داشتیم
جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی، نماینده اهل‌سنت مردم تربت جام و دبیر فراكسیون نمایندگان اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه مدیران صداوسیما باید نظارت بیشتری بر برنامه‌های رسانه ملی داشته باشند، گفت: نباید اجازه داد بحث‌های تفرقه‌افكنانه و توهین‌آمیز پیش بیاید و به باورهای مردم آسیب بزند. این نماینده با بیان این‌كه توهین آشكار به همسر پیامبر توهین به یك فرقه خاص نیست، بلكه توهین به پیامبر و همه مسلمین است، افزود: این تحریكات تفرقه‌افكنانه امنیت كشور را به خطر می‌اندازد. باید محبت و همگرایی را در جامعه ترویج و طبق تاكیدات رهبر معظم انقلاب از وارد شدن به این عرصه‌ها دوری كنیم. رحیمی‌جهان‌آبادی با تشكر از اقدام قاطعانه رئیس صداوسیما در اخراج عوامل دخیل در این بی‌حرمتی و شكایت از مداح خاطی به دادستانی گفت: از شخصی كه منصوب رهبر معظم انقلاب است و بصیرت ایشان را سرلوحه خود قرار می‌دهد، همین انتظار را داشتیم.
اقدام آقای علی عسكری بجا بود
جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد هم در این‌باره گفت: با عنایت به این‌كه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند هیچ كس حق ندارد به مقدسات اهل‌سنت و اهل تشیع توهین كنند و كسی كه دانسته و ندانسته این كار را بكند باید مورد پیگرد قرار بگیرد، اقدام اخیر آقای علی‌عسكری كاملا درست و بجا بود. وی ادامه داد: امروز كشور به وحدت نیاز دارد و در وضعیت فعلی كه دشمنان از همه سو فشار آورده‌اند تا علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت كنند ما نیاز به وحدت همدلی و همفكری بیشتری داریم و باید مراقب چنین اقداماتی باشیم. او تاكید كرد: ایران گلستانی از اقوام مختلف است و مطرح كردن چنین توهین‌هایی جای تاسف دارد. نمایندگان مجلس و علمای اهل‌سنت نیز از این بابت خیلی متاثر شدند و لازم بود سریع با عوامل برخورد شود. خوشبختانه قوه قضاییه در حركت خوبی آن مداح هتاك را احضار كرد و از طرفی دیگر با دستور و پیگیری رئیس سازمان صداوسیما حركت خوبی به‌منظور حفظ حرمت اهل تسنن صورت گرفت. مسؤولان ارشد نظام همواره بر حفظ وحدت و برادری در ایران اسلامی تاكید كردند و خوشبختانه اهل‌سنت و اهل تشیع در این زمینه مشتركات زیادی دارند و ما باید روی عوامل مشترك تأكید و وحدت را تقویت كنیم. این نماینده گفت: حركت صداوسیما در برخورد با عوامل هتاك بسیار خوب بود و منجر شد تنشی كه در جامعه ایجاد شده بود فروكش كند. امیدواریم در آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم و نگذاریم كسانی دانسته یا ندانسته به مقدسات مذاهب اسلامی توهین كنند. محمود‌زاده با تاكید بر این‌كه قطعا این اتفاق عمدی نبوده، بیان كرد: صداوسیما برنامه‌های بسیاری پخش می‌كند و تا به حال چنین موردی اتفاق نیفتاده بود. ما اهل‌سنت این مسائل را عمدی نمی‌دانیم، ولی باید مراقبت كرد تا افرادی از روی ناآگاهی چنین كارهایی نكنند و با این مسائل برخورد شود تا منجر به نهادینه شدن آن نشویم، چون همه این مسائل فقط باعث تفرقه‌افكنی می‌شود و از میزان وحدت در جامعه اسلامی می‌كاهد.
ادامه در صفحه 20