ارثیه مرگبار مادر

ارثیه مرگبار مادر

مرد جوان كه برسر اختلاف مالی و ارثیه با دایی خود درگیر شده و او را با ضربه سنگ از ناحیه سر به قتل رسانده بود بعد از فرار از كوهدشت در تهران بازداشت شد.
 به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چندی پیش مردی با پلیس تماس گرفت و از درگیری مرگبار میان دو مرد در یكی از محله‌های شهرستان كوهدشت خبر داد. ماموران با حضور در آنجا و بررسی ‌های اولیه مشاهده كردند كه مرد میانسالی براثر اصابت ضربه‌های سنگ به سرش به قتل رسیده است.  ماموران با تحقیق از شاهدان متوجه شدند متهم به قتل فراری مرد جوانی بوده كه بعد از درگیری خیابانی با دایی‌اش او را با ضربه سنگ به قتل رسانده و فرار كرده بود.
 یكی از اعضای خانواده مقتول به افسر تحقیق گفت: متهم به قتل مدتی بود بر سر ارثیه مادری با دایی‌اش اختلاف مالی داشت و گمان می‌كرد كه مادرش باید از ارثیه خانوادگی سهم بیشتری نصیبش شود و هرچه مقتول و بقیه اعضای خانواده و فامیل با او حرف می‌زدند كه اشتباه می‌كند، قبول نمی‌كرد. چند بار هم سر همین موضوع با دایی‌اش درگیر شده بود كه با میانجیگری خانواده و اقوام دعوایشان پایان گرفته بود. سرانجام روز حادثه با او قرار ملاقاتی گذاشت تا درباره پایان دادن به دعوای فامیلی حرف بزند كه با دایی‌اش درگیر شده و با برداشتن قطعه سنگی و زدن ضربه‌هایی به سرش، او را كشت .
 همزمان با مشخص شدن هویت قاتل، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و ماموران برای دستگیری او به خانه‌اش رفتند اما آنجا را ترك كرده و به مكان نامعلومی رفته بود. پلیس در جست‌وجوی او بود تا این‌كه با گذشت چند ماه از این جنایت رد متهم به قتل فراری در یكی از محله‌های جنوبی تهران به دست آمد و متهم یكشنبه بازداشت و برای تحقیقات به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد .
متهم به قتل به بازپرس رحیم دشتبان گفت: من و دایی‌ام برسر ارثیه مادرم اختلاف داشتیم اما مرتكب جنایت نشده‌ام. این چند ماه برای كار به تهران آمده بودم و بعد از دستگیری متوجه قتل دایی‌ام شدم.
 چون جنایت در شهرستان كوهدشت رخ داده بود، متهم برای ادامه تحقیقات به آنجا منتقل شد .