نجفی پای میز محاكمه

7 روز پس از قتل میترا استاد، کیفرخواست پرونده صادر شد

نجفی پای میز محاكمه

پرونده قتل میترا استاد به دست شهردار اسبق تهران، پس از هفت روز تحقیقات شبانه‌روزی با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد. در كیفرخواست، نجفی، به قتل عمدی همسرش، نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیر فوتی متهم شده است. این در حالی است كه اولیای دم برای او درخواست قصاص كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، محمد‌علی نجفی، شهردار سابق تهران صبح هفتم خرداد امسال در جریان اختلاف خانوادگی، همسر دوم خود به نام میترا استاد را به قتل رساند. او ده ساعت بعد از جنایت خود را به ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تسلیم و به همسركشی اعتراف كرد. این در حالی بود كه پسر نوجوان و والدین زن كشته شده برای داماد قاتل درخواست قصاص كرده بودند.
روز یكشنبه دوازدهم خرداد امسال نجفی برای آخرین جلسه تحقیقات به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و تا ساعت 19 عصر همان روز از سوی بازپرس رحیم دشتبان مورد تحقیقات قضایی قرار گرفت تا آخرین تحقیقات در پرونده در دادسرای جنایی انجام شود . 
150 دقیقه تحقیق
همچنین روز دوشنبه سیزدهم خرداد چهار‌وكیل متهم در دادسرای جنایی تهران برای پیگیری پرونده قتل شهردار حاضر شدند. در حالی كه اولیای دم در دادسرا حاضر نشده بودند، بستگان متهم برای پیگیری پرونده خود را به دادسرای جنایی تهران رسانده بودند. شهردار سابق از سوی یك مامور و سرباز بدرقه از ساعت 10 و 30 دقیقه از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد. ساعاتی بعد هم وكلای او به ترتیب وارد شعبه شدند. متهم 150دقیقه در اتاق بازپرسی مورد تحقیقات قرار گرفت تا آخرین گفته‌ها و ابهامات پرونده نیز پایان گیرد. او این بار همه گفته‌های پیشین خود را تكرار كرد و مدعی شد در جریان اختلاف خانوادگی با شلیك گلوله همسرش را كشته است. بعد از ثبت آخرین اظهارات او، متهم به قتل به زندان اوین منتقل شد. بعد از آن برای او به اتهام مباشرت در قتل عمدی، نگهداری سلاح غیر‌مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیر فوتی به زن كشته شده، صدور جلب به دادرسی صادر شد. 
با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم، وكلای متهم در تلاش هستند بتوانند رضایت آنها را جلب كنند.
 این در حالی است كه علی القاصی‌مهر، دادستان تهران صدور كیفرخواست برای شهردارسابق پایتخت به اتهام قتل همسر دومش را نیز تایید كرد و گفت: با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور كیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال خواهد شد. این پرونده از نظر قانونی یك پرونده قتل خانوادگی محسوب می‌شود كه نظایر آن در طول سال اتفاق می‌افتد، بنابراین متذكر می‌شوم كه درباره این قبیل پرونده‌ها از اظهار‌نظرهای حاشیه‌ساز و غیركارشناسی خودداری شود.
​​​​​​​
ارسال پرونده به دادگاه
 همچنین غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست خبری مسؤولان عالی قضایی درباره شهردار سابق به اتهام همسركشی گفت: پرونده قتل مرحومه میترا استاد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی و كیفرخواست متهم این پرونده صادر شد و اول هفته این پرونده به دادگاه كیفری یك استان برای رسیدگی ارسال خواهدشد. پرونده نجفی با دقت، سرعت و به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.
 وی افزود: نتیجه پرونده به سه مسأله بستگی دارد: ابتدائا شكایت و درخواست اولیای دم، ثانیا مدافعات متهم و وكلای مدافع او و ثالثا استنباط و نظر قضایی همكاران ما در دادسرا، دادگاه كیفری یك و دیوان‌عالی كشور است. در این پرونده و چه در پرونده‌های مشابه، قوه قضاییه كنار سرعت و دقت، رسیدگی ویژه را مدنظر قرار داده است.
استعفا نکرده‌ام
علیزاده طباطبایی، وکیل نجفی نیز دیروز در گفت‌وگو با جام‌جم با رد خبر استعفایش در این پرونده گفت:  براساس صحبت صورت گرفته با دادستان  قرار شده است اطلاع‌رسانی درباره پرونده موکلم از طریق قوه قضاییه انجام شود و وکلا  دیگر در این باره مصاحبه نکنند.
وی افزود: براساس قانون، موکلم می‌تواند سه وکیل داشته باشد و اظهارات مطرح شده درخصوص این که نجفی چهار وکیل دارد درست نیست.