رنگین‌كمان جدید در قاب شبكه 5

رنگین‌كمان جدید در قاب شبكه 5

به گزارش روابط‌عمومی شبكه پنج سیما، تهیه‌كننده برنامه «رنگین‌كمان» از تغییر ساختار و محتوایی این برنامه خبر داد و گفت: در سری جدید رنگین‌كمان ما براین شدیم تا با كمك مشاوران،كارشناسان، روان‌شناسان و اساتیدی كه در حوزه كودك و رسانه حضوری چشمگیر داشته‌اند تغیرات اساسی و بنیادی هم در فرم و هم محتوای برنامه انجام بدهیم.
سید محسن مناجاتی، تهیه كننده برنامه رنگین‌كمان توضیح داد: با توجه به نیاز كودك امروز آیتم‌های مختلفی را طراحی كرده ایم كه این آیتم‌ها می‌تواند جوابگوی نیاز‌های گوناگون كودك در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و .... باشد.
حضور بازیگر مجری
مناجاتی ادامه داد: این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون ؛ دكور، قسمت‌‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتوها و پلی‌بك‌ها اعمال شده است.
تهیه كننده رنگین‌كمان یادآور شد: در سری جدید مجری صرفا فقط یك اجراكننده نیست و بیشتر بازیگر مجری است و در تمام پلاتو‌ها و نمایش‌ها بعد بازیگری بر بعد اجرا برتری دارد؛ چون مخاطبان كودك با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌كند.
مناجاتی گفت: در بخش عروسكی، یك كاراكتر روباه كه تن‌پوش است به برنامه اضافه شده كه به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذابیت داشته باشد. همچنین در بخش بازی‌ها سعی بر آن شده تا بازی‌هایی طراحی شود كه هم جنبه فیزیكی داشته باشد هم جنبه فكری تا جسم و ذهن كودك را با خود درگیر کند.
آیتم زنگ تفریح
تهیه‌كننده برنامه رنگین‌كمان در ادامه با اشاره به بخش‌های دیگر تغییرات این برنامه تصریح كرد: در بخش تماشاگران بچه‌ها دیگر تماشاگر صرف نیستند و در اكثر پلاتوها، از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند.  بخشی هم در این برنامه طراحی شده به نام زنگ تفریح كه كودكان می‌توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آنها احاطه نداشته باشد و از حالت سكون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند.
دیگر تغییرات صورت گرفته در بخش قصه‌گویی به این صورت است كه بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی كه پای تلویزیون بیننده این برنامه هستند نقش‌شان بسیار چشمگیر باشد؛ بدین‌صورت كه قصه‌گو در این استودیو قصه‌ای را تعریف می‌كند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد كرد یا بچه‌هایی كه در استودیو حضور دارند برداشت ذهنی‌شان از قصه را به صورت نقاشی ترسیم می‌كنند یا از بچه‌های داخل منزل خواسته می‌شود اگر آنها جای نویسنده بودند چه قصه‌ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌كردند و هر چه را كه به ذهنشان می‌رسد بنویسند و برای برنامه ارسال كنند یا نقاشی آن داستان را برای برنامه بفرستند.
سایر عوامل تولید این برنامه عبارت از تهیه‌كننده: سید محسن مناجاتی،كارگردان هنری: داود روستا، نویسنده: گروه نویسندگان، مجریان و بازیگران:كیمیا گیلانی- امیرعباس حسینی - محمدرضا بهروز - میثم رستگار، آهنگساز: دكتر محسن جلیلی، طراح دكور: شهرام قدیری.
برنامه رنگین‌كمان كاری از گروه خانواده و كودك شبكه پنج سیماست که در سه روز آخر هر هفته (چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه) پخش می‌شود.