نتایج اخیر ارزشیابی كیفی خودروهای تولید داخل

نتایج اخیر ارزشیابی كیفی خودروهای تولید داخل


گزارش ارزشیابی كیفی خودرو، اردیبهشت ۹۸ توسط شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. به گزارش جام‌جم، در اردیبهشت ۹۸ تعداد ۵۵هزار و 532 دستگاه خودرو تولید شد كه ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبك و یك درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی كشور در اردیبهشت 98، شامل ۴۷ مدل خودرو درگروه سبك و هفت مدل در گروه سنگین بوده است.

 وضع كیفی تولید وانت در كشور
در گروه خودروهای سبك و در بخش وانت‌ها، در سطح قیمتی یک، خودروی وانت نیو پیكاپ فوتون دیزلی و وانت نیو پیكاپ فوتون و در سطح قیمتی ۲ خودروی وانت تندر با اخذ سه ستاره كیفی بالاترین كیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده‌اند. 
در بخش وانت‌ها وانت تندر با سه ستاره كیفی و وانت‌های مزدا-كارا 2000 تك كابین و وانت آریسان دو ستاره كیفی را از آن خود كرده‌اند. وانت مزدا-كارا 2000 دوكابین و وانت‌های نیسان تك‌سوز و دوگانه‌سوز زامیاد با اخذ فقط یك ستاره كیفی بی‌كیفیت‌ترین وانت‌های ساخت داخل محسوب می‌شوند.

 باكیفیت‌ترین سواری‌های  داخلی
در بخش خودروهای سواری، در سطح قیمتی یک، خودروهای نیو مزدا ۳ و گرند ویتارا با اخذ چهار ستاره كیفی، در سطح قیمتی دو خودروی پژو ۲۰۰۸ با اخذ پنج ستاره كیفی و كیا سراتو و هایما اس7 اتوماتیك با اخذ چهار ستاره كیفی، در سطح قیمتی ۳ خودروهای بسترن بی۳۰ و چانگان سی‌اس۳۵، در سطح قیمتی چهار خودروهای تندر ۹۰ پلاس اتوماتیك، پارس تندر، پژو ۲۰۷ اتوماتیك، تندر ۹۰ پلاس، پژو ۲۰۷ و دنا پلاس با اخذ چهار ستاره كیفی بالاترین كیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. در اینجا وضعیت كیفی پژو2008 و پیشرفت دناپلاس قابل توجه بوده و نظر بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب كرده است. در میان سواری‌های تولید داخل، خودروهایی مثل تندر90، رانا، انواع مدل‌های پژو206، دانگ‌فنگ اچ30، دنا، نیو ام‌وی‌ام315 و كوییك سایپا، انواع جك، تیگو، هایما و آریزو با اخذ سه ستاره كیفی وضعیت متوسطی به لحاظ كیفیت دارند. در این بخش انواع مدل‌های پراید، تیبا، ساینا، پژو405، پژو پارس، سمند، سورن به عنوان پرمصرف‌ترین خودروهای ساخت داخل كماكان فقط دو ستاره كیفی را از آن خود كرده‌اند و بی‌كیفیت‌ترین محصولات تولید داخل محسوب می‌شوند.

​​​​​​​
 وضع كیفی تولید خودروهای سنگین
در گروه سنگین و در بخش خودروهای باری، كامیونت ایسوزو ان‌ام‌آر85 و كامیونت كی75ان‌پی‌آر و كشنده ولوو اف‌اچ500 با اخذ چهار ستاره كیفی بالاترین كیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. در همین گروه و در بخش خودروهای مسافربری، اتوبوس شهری اسكانیا پارسین با اخذ سه ستاره كیفی بالاترین كیفیت خودروی تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.