مورچه ایرانی شیر است !

همه چیز درباره نشان تجاری ایرانی «مجید» یا «مروژ» كه لباس ورزشی تیم ملی والیبال، كشتی و... را طراحی و تولید می‌كند

مورچه ایرانی شیر است !

آنها وسط زمین در تلاشند تا این بازی جهانی توپ و تور را به سرانجامی كه باید برسانند و پیروز میدان شوند. ما هم در خانه پای تلویزیون، در تاكسی گوش به رادیو، گاهی در سالن‌های ورزشی و... با هیجان بازی را دنبال می‌كنیم و مدام از ته دل آرزو می‌كنیم كه پیروز این میدان باشیم تا نام ایران باز هم بدرخشد. در میان این همه هیجان و اتفاق، احتمالا تعداد كمی از ما بدانیم كه بازیكنان تیم والیبال كشورمان با لباس‌های ایرانی به رقابت‌های جهانی می‌روند، لباس‌هایی كه همین جا در كشور خودمان طراحی و دوخته می‌شوند؛ لباس‌های با نشان تجاری مجید یا مروژ كه حالا در جهان همپای نشان های تجاری پرسر و صدا پیش می‌رود و با آنها رقابت می‌كند. بله. هم ما درست نوشته‌ایم و هم شما درست خوانده‌اید! لباس‌هایی كه تیم ملی والیبال كشورمان می‌پوشد و به میدان بازی‌های جهانی می‌رود، ایرانی است. لباس‌های ایرانی با‌كیفیتی كه پیشتر برخی تیم‌های فوتبال و كشتی و... هم آن را پوشیده‌اند. حالا شاید برخی با خودشان بگویند مگر لباس ورزشی ایرانی در این حد استاندارد هم داریم كه بپوشیم و در اتفاقات ورزشی جهانی حاضر شویم، احتمالا این افراد هنوز با نشان تجاری مجید كه متعلق به كشور خودمان است، آشنا نشده‌اند. نشان تجاری كه صاحب آن حالا در جهان شناخته شده است، اما هنوز هم به این افتخار می‌كند كه یك ایرانی اهل شهر اندیمشك است.

    صاحب برند مجید كیست؟
برند مجید یا همان مروژ متعلق به دكتر مجید ساعدی‌فر است. او هشت سال فیزیوتراپ تیم ملی فوتبال ایران بوده و در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به عنوان پزشك فیزیوتراپ، تیم ملی فوتبال ایران را همراهی كرده است. او از نزدیك با مسائل و موضوعات مرتبط با تهیه لباس برای بازیكنان آشنا شده و  آن‌طور كه خودش می‌گوید بارها به علت آشنایی‌اش با زبان انگلیسی همراه با بازیكنان راهی خرید لباس در دیگر كشورها شده و به این موضوع فكر كرده كه چرا نباید خودمان در ایران تولید لباس ورزشی در حد استفاده تیم ملی داشته باشیم؟ بعد هم یك روز تصمیم می‌گیرد این ایده را اجرایی كند و خودش وارد میدان شود.
ساعدی‌فر خوزستانی و اندیمشك زادگاهش است پس كارش را در همین شهر شروع می‌كند تا هم در شهرش اشتغال‌زایی كند و هم بتواند یك نیاز مهم تیم‌های ورزشی ایرانی را برطرف كند. حالا نام برند را چه بگذارد؟ در ایران برند را بیشتر با نام خودش یعنی مجید می‌شناسند، اما او نام دیگری هم برای برند انتخاب می‌كند كه هر چند لری است، اما شكل واژگانی‌اش قابلیت ارائه جهانی نیز به آن می‌دهد.
«مروژ» یعنی مورچه و چه موجودی عجیب‌تر و قوی‌تر از همین جناب مورچه كه هر چند به ظاهر كوچك و نحیف است، اما كارهایی می‌كند كارستان! M  هم نماد این برند است كه روی لباس‌های طراحی شده‌اش دیده می‌شود.


    ساعدی‌فر و نیروی كار چشم بادامی
حالا مروژ یا مجید 14 سال است همپای نشان های تجاری معتبر در بازار این محصولات پرفروش خودنمایی می‌كند. در تهران و چند شهر دیگر هم شعبه دارد، هم كارگاه تولیدی. همچنین با 25 كشور قرارداد خرید ثابت و به
 35 كشور مانند آذربایجان، گرجستان، مجارستان، ایتالیا، تركیه، رومانی، لهستان، پاكستان، بنگلادش، نپال و آسیای میانه صادرات دارد. آن‌طور كه خود ساعدی‌فر گفته تیم كشتی آلمان كه آدیداس یكی از پرآوازه‌ترین و محبوب‌ترین برندهای ورزشی جهان را دارد، دوبنده ایرانی می‌پوشد و این افتخار‌آمیز است.
حالا با این فهرست بلند بالا وقتی بگوییم مروژ ماهانه بیش از ده هزار كیف، كفش، كوله و انواع پوشاك و تجهیزات مرغوب در كارخانه و نمایندگی‌های فروش در چند شهر تولید و روانه بازار داخل و خارج می‌كند، برایتان رقم عجیبی نخواهد بود.
این نكته جالب را هم بگوییم كه ساعدی‌فر، کارگاهی هم در كشور چین راه‌اندازی كرده كه حاشیه‌هایی برایش داشت. در بازی‌های سال گذشته تیم ملی والیبال بسیاری گفتند لباس‌هایی كه مروژ به بازیكنان داده در چین تولید شده، اما ساعدی‌فر موضوع را رد كرد و گفت لباس‌های تیم ملی در اندیمشك اولین شهری كه این نشان  تجاری كارش را شروع كرده تولید می‌شود، علاوه بر همه فعالیت‌های موفق ساعدی‌فر، این ایران دوستی و اندیمشك دوستی‌اش بیش از همه چیز به آدم می‌چسبد.


    مورچه ایرانی در المپیك 2016
اوج درخشش مروژ در المپیك ۲۰۱۶ریو بود. جایی كه با فعالیت گسترده خود را به عنوان یكی از موفق‌ترین تیم‌های ایرانی در برزیل و برند برنده این رویداد مهم معرفی كرد. پوشاك ایرانی بر تن ورزشكاران 35كشور از 105كشور در دهكده المپیك، رخداد شیرینی بود كه برای اولین بار در تاریخ المپیك و صنعت پوشاك كشور رخ داد. البته چهار سال قبل از آن هم همه تیم‌های حاضر در تورنمنت بین‌المللی والیبال ساحلی در دو بخش بانوان و آقایان با لباس مجید به میدان رفته بودند.


    همه منهای تیم ملی فوتبال!
قبل‌تر هم در گزارش مفصلی رفته بودیم سراغ حاشیه‌های تهیه لباس برای تیم ملی فوتبال كشورمان و دلالی‌هایی كه نمی‌گذارند لباس ایرانی بازیكنان این ورزش را همراهی كند.
حالا هم طبق اطلاعات موجود می‌بینیم كه علاوه بر والیبال، تیم‌های ملی قایقرانی، كشتی، ووشو، تیراندازی و بسكتبال از مشتریان دیگر و پرشمار این برند محسوب می‌شوند.
همچنین تیم‌های صنعت نفت آبادان، سپید رود رشت، تراكتور سازی و
ماشین سازی تبریز، ذوب آهن اصفهان و پارس جنوبی جم در لیگ برتر و خونه به خونه بابل و مس رفسنجان در لیگ یك مجید پوش هستند .
همچنین تهیه پوشاك موردنیاز كاروان ایران در بازی‌های آسیایی2018 جاكارتا به میزبانی اندونزی به‌عهده مروژ بوده است.