شهادت در كردستان با فداكاری و مجاهدت بیشتر توأم بوده است

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندركاران كنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید استان كردستان:

شهادت در كردستان با فداكاری و مجاهدت بیشتر توأم بوده است

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندركاران كنگره بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید استان كردستان كه در ۲۷خرداد۹۸ برگزار شده بود، صبح پنجشنبه در محل این همایش در سنندج
منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در این دیدار، شهدای عزیز كردستان را متمایز از مناطق دیگر كشور برشمردند و گفتند: مبارزان كردستان در عین مبارزه با دشمن خارجی در داخل خانه و محیط زندگی خود نیز با ضدانقلاب در جنگ بودند، بنابراین شهادت در این منطقه با فداكاری بیشتر و با مجاهدت صادقانه توأم بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی، مزیت دیگر مردم كردستان را خنثی كردن توطئه اختلاف‌افكنی قومی و مذهبی خواندند و خاطرنشان كردند: كشور ما از لحاظ تنوع قومی كم‌نظیر است و اقوام مختلف تحت نام بزرگ ایران و ملت ایران در كنار هم زندگی می‌كنند، البته دشمنان از ابتدا قصد داشتند از اختلافات مذهبی و قومی برای شكست جمهوری اسلامی استفاده كنند، اما عناصر مؤمن و هوشمند در كردستان و همچنین در آذربایجان غربی، این توطئه را خنثی و با خدمت به انقلاب، دشمن را مأیوس كردند.
ایشان تكریم شهیدان و خانواده‌های آنان را وظیفه آحاد مردم و مسؤولان دانستند و با تأكید بر تولید آثاری كه خروجی آنها شناساندن قدر و عظمت كار شهیدان برای كشور باشد، افزودند: مردم و به‌ویژه نسل جوان باید بدانند برای پایه‌گذاری و محكم كردن پایه‌های انقلاب، پیشرفت و سربلندی این شجره طیبه و پرافتخار چه تلاش‌هایی انجام شده است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین با اشاره به سیاست غلط و معیوب رژیم پهلوی در عقب نگهداشتن مناطق كردنشین، خطاب به مسؤولان استان بر كار عمرانی و تلاش و پیگیری برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان تأكید كردند.