درمان سبز استرس

درمان سبز استرس

استرس یكی از مهم‌ترین مشكلاتی است كه تقریبا همه ما به انواع مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌كنیم. آیا می‌خواهید این استرس را به حداقل برسانید و زندگی سالم‌تری هم داشته باشید؟
اگر پاسختان مثبت است كافی است به دامن طبیعت برگردید! البته منظورمان این نیست كه بار و بنه‌تان را جمع كنید و همه سال را به مسافرت و خوشگذرانی بگذرانید بلكه مقصود كمك گرفتن از جادوی گیاهان در آپارتمان خودتان است. به‌عنوان مثال اگر فكر می‌كنید تزئین خانه با گل و گیاه فقط مخصوص خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های لوكس و بزرگ است، سخت در اشتباهید. اصلا از آپارتمان كوچك شما شروع می‌كنیم.
اگر رنگ دیوارها و كف خانه تان روشن است می‌توانید از گیاهان ساقه‌ای تیره‌رنگ استفاده كنید. پیشنهاد ما قرار دادن سه عدد بامبو با برگ‌های بزرگ در گوشه اتاق نشیمن است. به این ترتیب ارتفاع سقف خانه بلندتر به نظر می‌رسد و فضا دلبازتر خواهد شد. اگر هم رنگ مبلمان و دكوراسیون‌تان تیره است و اتاق هم چندان نورگیر نیست با هزینه‌ای به مراتب كمتر سراغ حصیرهای معمولی رنگ روشن بروید و آنها را داخل گلدان‌های مدرن بگذارید.
هر چند وقت یك‌بار هم به كمك یك اسپری مقداری آب روی حصیرها بپاشید تا با بلند شدن بوی خاص چوب، فضای خانه قدیمی مادربزرگ و پدربزرگتان برایتان تداعی شود و استرس‌هایتان را دور كنید. یادتان باشد در این نوع چیدمان استفاده از گل‌های رنگارنگ یا وسایل تزئینی متعدد جایی ندارد، چون خانه ظاهری شلوغ و شلخته و پراسترس پیدا خواهد كرد.
 احتمالا می‌دانید كه آلوئه‌ورا در درمان سوختگی‌ها و التهابات، رفع چین و چروك‌های پوستی و نرمی و لطافت پوست یكه‌تاز است، اما در كنار این همه خاصیت فوق‌العاده، یكی از ویژگی‌های مهم این گیاه جذب گازهای سمی موجود در هوای خانه به‌واسطه برگ‌های بزرگ و گوشتی آن است و ظاهر زیبای گلدان این گیاه زیبا در خانه آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورد.
 جالب این‌كه در طب چینی از آلوئه‌ورا به عنوان سبزضداسترس یاد می‌شود پس بدون اغراق یك گیاه آپارتمانی جادویی به حساب می‌آید كه هر چه برگ‌های این گیاه گوشتی و پرآب‌تر باشد، تاثیرش هم بیشتر خواهد بود.