زخم‌های تن  سهراب

مصدومیت دوباره مرادی او را راهی اتاق عمل می‌کند

زخم‌های تن سهراب

خبر به‌شدت ناگوار بود. یك‌بار دیگر مصدومیت سهراب مرادی و بیرون زدن كتف آسیب‌دیده‌اش. همین یك‌ماه قبل بود كه سهراب زیر وزنه 200 كیلوگرمی آسیب دید، اما با فیزیوتراپی و مدتی استراحت شرایطش داشت رو به بهبود می‌رفت كه دوباره خبر رسید كتف او بیرون زده است. این‌بار زیر وزنه 90 كیلوگرمی. اتفاقی تلخ كه باعث شد او مسابقات جهانی در تایلند را كه شهریور برگزار می‌شود از دست بدهد. این مساله باعث شده خیلی‌ها از همین حالا كه یك‌سال دیگر به المپیك مانده است نگران شوند؛ نگران این‌كه نكند او كه شانس نخست مدال طلای ایران است، این رقابت‌ها را از دست بدهد؛ اتفاقی كه واقعا كسی از آن خبری ندارد. در دنیای حرفه‌ای ورزش هر لحظه ممكن است اتفاقی بیفتد كه یك قهرمان را از معتبرترین رویداد ورزشی جهان دور كند.

نظر تخصصی پزشك و نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری
نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید، سهراب مرادی اگر با همین شرایط در ایران باشد به مسابقات جهانی نمی‌رسد و در صورت اعزام به آلمان این شانس را دارد كه در مسابقات جهانی وزنه سبك بزند. داوود باقری درباره جواب ام.‌آر.آی سهراب مرادی پس از دررفتگی شانه‌اش گفت: پارگی وجود دارد و با این شرایط بعید می‌دانم به مسابقات جهانی برسد، البته باز هم همه چیز به این بستگی دارد كه كار تخصصی روی این وزنه‌بردار صورت بگیرد. اگر ما می‌خواهیم در مسابقات جهانی بتواند وزنه سبكی بزند كه این گزینشی المپیك را هم پشت سر بگذارد كه به نظرم هدف بزرگی است، نیاز به عزم جدی دارد.
او در پاسخ به این پرسش كه در صورت اعزام به آلمان امكان دارد بتواند به مسابقات جهانی برسد، تاكید كرد: من با دكتر امینی در آلمان هم صحبت كردم و گفت سهراب مرادی باید هشت هفته زیرنظرش باشد تا كارهای درمانی را انجام دهد و او اعلام آمادگی كرد و از ما خواست تصمیم خودمان را بگیرم. به نظر من هم با عزم جدی و این‌كه كمیته ملی المپیك، فدراسیون وزنه‌برداری و پزشكی ورزشی و رسانه‌ها همه كمك كنند این كار شدنی است.

تماس تلفنی وزیر با سهراب وزنه‌برداری ایران
بعد از مصدومیت مجدد سهراب مرادی، قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیك در تمرینات، وزیر ورزش در تماسی تلفنی پیگیر وضعیت درمانی وی شد. مسعود سلطانی‌فر گفت: در درجه اول سلامت شما مهم است و مطمئن باشید هر حمایتی برای درمان شما نیاز باشد به‌عهده ورزش كشور خواهد بود.
سهراب مرادی هم با تشكر از پیگیری و توجه وزیر ورزش و جوانان به قهرمانان ورزشی گفت: امیدوارم با طی شدن مراحل درمان بتوانم به‌زودی به صحنه تمرین و اردوهای آماده‌سازی بازگردم.