پویایی پویانمایی

پویایی پویانمایی

یکی از اهداف معاونت امور استان‌ها در برگزاری جشنواره ای منظم، کم اشکال و موثر به رغم  افزایش وسعت جغرافیای برگزاری محتوایی - دو جشنواره با هزینه‌ای معادل یك جشنواره - با توجه به تورم و سختی کار و بعد مسافت و نیز کارهای میدانی و رسانه ای چندبرابری، اجرای پر شور در شهرهای مختلف  با سازماندهی‌، برقراری ارتباط درست و محکم بین بخشی (استانداری و سازمان صدا و سیما ) ، وقت گذاری و انسجام فکری وبهره‌گیری از همه ظرفیت استانی و ملی، شادکردن مردمان و کودکان این دیار و کمک به توسعه استان‌های مرزی بود كه به خوبی انجام شد.
دستاوردهای جشنواره دوم ، پرداخت مطالبات چند ساله حوزه پویانمایی، احیای هنر صنعت تولیدات عروسكی، اختصاص سهم 50 درصدی بازاریابی خارجی به تولیدكنندگان حوزه پویانمایی، ابلاغ تشكیل شورای راهبردی برای آسیب شناسی و طراحی تولیدات جذاب و به روز كودك با مسؤولیت دكتر علی دارابی، تقویت حمایت از گروه‌های تولیدی برای تداوم حیات تولید و رونق تولید در سال رونق تولید با افزایش 25 درصدی تعهد تولید مركز صبا و اعلام لغو  محدودیت تعهد تولید سیمای مراكز استان‌ها به منظور حمایت نامحدود از فعالان عروسكی و پویانمایی استان‌ها، گفت و گوی صمیمی فعالان حوزه عروسكی و پویانمایی و طرح موضوعات  و مسائل حوزه تولید با  رئیس محترم سازمان و معاون استان‌ها و اتخاذ تصمیمات اساسی، حضور صنوف و استادان، صاحب‌نظران ، چهره‌های نام آشنا در شورای عالی و انتخاب و داوری (51 نفر)و حضور در جشنواره از ویژگی های این جشنواره بود. تولید مجموعه و سریال های پویانمایی پر قسمت نیز در اولویت جشنواره سوم
قرار گرفت.
از تلاش های مستمر و چند ماهه معاون محترم امور استان‌ها ، شورای عالی ، دفتر امور جشنواره ها ،  کمیته های  انتخاب و هیأت های داوری كمال تشكر را دارم. خوشبختانه بسیاری از موسسات خصوصی و مراكز تولیدی ، مركز صبا ، سیمای استان‌ها و مراكز استانی، در حال تولید محصولات پویانمایی و عروسكی هستند . دیگر فعالان این حوزه كمتر از  ١٨ ماه فرصت دارند تا برای حضور  موفق در سومین جشنواره كه به میزبانی   استانداری هرمزگان و صدا و سیمای مركز خلیج فارس برگزار می‌شود، اقدام  كنند. مركز صبا و مركز سیمای استان‌ها زمینه این حضور و حمایت از تولید و رونق تولید را فراهم خواهند كرد. برای رسیدن به موفقیت یك لحظه را نباید از دست داد.