فكر  می‌كردیم فینالیست ‌شویم

امیر غفور: مردم می‌بینند كه چقدر زحمت می‌كشیم

فكر می‌كردیم فینالیست ‌شویم

 امیر غفور معمولا یكی از بازیكنان بی‌حاشیه است. كاری به كار كسی ندارد و همیشه سعی كرده از حاشیه‌ها فرار كند، اما خب جایی هم می‌رسد كه آدمی مثل غفور با آن همه آرامش نسبی كه دارد لب به انتقاد باز كند. از عدم زیرساخت‌ها بگوید و از كمبود امكاناتی كه در ایران عادی شده است. غفور حرف‌های زیادی زده اما باز هم سعی كرده تا كسی از او نرنجد و خیلی پخته و سنجیده حرف بزند. غفور یكی از بهترین بازیكنان ایران در لیگ ملت‌ها بود و همین طور امتیازآورترین بازیكن رقابت‌ها تا روز گذشته.با پسر كاشانی و بی‌حاشیه والیبال ایران پس از حذف ایران در لیگ ملت‌ها برای دقایقی حرف زدیم.غفور حرف‌های جالبی زد كه خواندنش خالی از لطف نیست.
در لیگ ملت‌ها پنجم شدیم.شاید توقع خیلی‌ها این بود كه ایران حتی قهرمان شود اما قبول داری كه تا همین جای كار هم با این شرایط نتیجه خوبی است؟
ما فكر می‌كردیم به فینال لیگ ملت‌ها صعود می‌كنیم و این فكر هر سال ماست كه برایش هم زحمت می‌كشیم، اما رسیدن یا نرسیدن هم به عوامل زیادی بستگی دارد.
اینها بهانه نیست؟ همیشه پس از حذف از تورنمنت‌های مهم از این نوع حرف‌ها مطرح می‌شود.
نه واقعا بهانه نیست.شك نكنید. هر چه نتایج بهتری بگیریم مزد زحماتی است كه بچه‌ها كشیده‌اند. مردم این چیزها را می‌بینند اما باوركنید خودمان می‌دانیم كه چقدر زحمت كشیده‌ایم. برای نتیجه بهتر باید توان بیشتری صرف كرد و فشار زیادی را تحمل کنیم كه خیلی از مصدومیت‌ها را دربردارد و اتفاقاتی رقم می‌خورد كه برای بقیه تیم‌ها نمی‌افتد.
این ناشی از كمبود بازیكن هم می‌شود؟ انتقادی كه وارد است می‌گویند چرا ایران در همه تورنمنت‌ها با بازیكنان اصلی شركت می‌كند اما سایر تیم‌ها چنین شرایطی را ندارند.این به شرایط لیگ، زیرساخت‌ها و بازیكن‌سازی برمی‌گردد؟
لیگ برتر ایران فصل قبل حتی یك بازیكن خارجی نداشت و بازیكنان مطرح ایرانی زیادی هم به دلایل مختلف رفته بودند. به خاطر همین لیگ ایران كیفیت قبل را نداشت. بازیكنان در لیگ‌های خارجی بازی‌های صدردصد انجام می‌دهند و مقابل اسمی‌های والیبال دنیا قرار می‌گیرند، بنابراین برایشان بازی در تورنمنت سطح بالا خیلی عادی می‌شود،اما بازیكن ما كه تا به حال بازیكنان بزرگ را ندیده بازی مقابل ستاره‌های والیبال برزیل و لهستان سخت است، چون آشنایی با آنها ندارد و عادت با شرایط هم زمانبر است. بنابراین با این شرایط، صعود تیم ملی به دور نهایی لیگ ملت‌ها، نتیجه خیلی خوب و ایده آلی نسبت به دوره‌های قبل به شمار می‌رود.
چرا سایر تیم‌ها این مشكلات را ندارند؟ مثلا تیم لهستان كاملا جوان شده بود.
دقیقا. اینها به شرایطی كه شما گفتید مربوط می‌شود. زیرساخت‌ها، بازیكن‌سازی و... آنها در هر پستی چند بازیكن خوب و طراز اول دارند. به‌خوبی همدیگر را پوشش می‌دهند و همه‌شان در یك سطح هستند. خب در تیم ما چنین چیزی دیده نمی‌شود. بازیكنان جوان و نوجوان به مرور به تیم‌های دیگر تزریق می‌شوند و در كنار ستاره‌ها رشد می‌كنند. با این حال ما هم شاهد اتفاق‌های خوبی هستیم و داریم تغییرات را می‌بینیم.