ایران تنها نخواهد ماند

سید‌حسن نصرا...، دبیركل حزب‌ا... لبنان با اشاره به احتمال جنگ علیه ایران:

ایران تنها نخواهد ماند

شامگاه جمعه تلویزیون المنار لبنان میزبان سیدحسن نصرا...، دبیركل حزب‌ا... بود. پیش از آن گفته شده بود كه نصرا... به مناسبت تحریم‌های اخیر آمریكا علیه سه نفر از اعضای جبهه مقاومت لبنان سخنرانی خواهد كرد. اما نصرا... ترجیح داد این بار به صورت یك مصاحبه تلویزیونی مفصل ضمن پاسخ دادن به پرسش‌های موجود با اسناد و مدارك نشان دهد اگر آمریكا و رژیم صهیونیستی بخواهند جنگی جدید را در منطقه شعله‌ور سازند، چه پیامدهایی بخصوص برای آنها و متحدان شان خواهد داشت.

به گزارش شبكه المنار، سید‌حسن نصرا...، دبیركل حزب‌ا... لبنان در ابتدا سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را تبریك گفت و یاد‌آور شد: «امنیت لبنان مرهون وحدت لبنانی‌هاست و مهم‌ترین عنوان امروز موازنه بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به‌طور مشخص میان مقاومت مردمی و اسرائیل است كه خود را قدرت بزرگی قلمداد می‌كند. قدرت موشكی ما در زمینه تعداد و كیفیت توسعه یافته و این موشك‌های نقطه‌زن سلاح دقیقی است. سال 2006 ما تعداد كمی از این سلاح‌ها داشتیم، ولی امروز سلاح قدرتمند و امكانات فراوانی در اختیار داریم. همچنین ما اشراف اطلاعاتی بالایی در سطح زمینی، دریایی و هوایی داریم.»
 نصرا... سپس با كمك نقشه‌هایی كه به همراه آورده بود موقعیت لبنان و اسرائیل را روی نقشه‌ها نشان داد تا بگوید اسرائیل به شدت آسیب‌پذیر بوده و باید قبل از هرچیز فكر شروع یك جنگ جدید را فراموش كند. وی ادامه داد: سال 2000 در بنت جبیل گفتم اسرائیل سست‌تر از خانه عنكبوت است و طی 13 سال، باور من به این سخن افزایش یافته است. (سپس با اشاره به نقشه‌هایی كه روبه‌روی اوست) در این نقشه، فلسطین اشغالی مشخص است، قسمت سفید رنگ، كرانه باختری و نوار غزه هم در قسمت پایینی قرار دارد، بخش اعظم مساحت در جنوب فلسطین قرار دارد، تمام شمال فلسطین اشغالی در تیررس آتش ما قرار دارد، اما نقطه مهم‌تر نوار ساحلی است. در نوار ساحلی رژیم صهیونیستی، از اولین شهرك یعنی نتانیا تا شهر اشدود در مسیری به طول 70 كیلومتر و عرض 20 كیلومتر، این نوار در اتاق عملیات ما قرار دارد، بخش بزرگی از شهرك‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه قرار دارد. این نوار یا مربع،‌ بخش كوچكی به مساحت 1200 كیلومتر‌مربع است، تمام مراكز دولتی اسرائیل از جمله فرودگاه بن گورین و انبارهای تسلیحات و كارخانه پتروشیمی و بنادر تل‌آویو و اشدود در این مربع قرار دارد. تصور كنید مقاومتی را كه ده‌ها هزار موشك در اختیار دارد كه می‌تواند این منطقه را هدف قرار دهد.»
 شكست قطعی معامله قرن
دبیركل حزب‌ا... لبنان در بخش دیگری از مصاحبه اش به طرح موسوم به معامله قرن پرداخت و گفت: ما ایمان داریم كه معامله قرن شكست خواهد خورد، این طرح عوامل و عناصر موفقیت را به همراه ندارد و عواملی در داخل آن وجود دارد كه سبب موفقیت آن نمی‌شود. حتی یك فلسطینی یا مسلمان یا مسیحی و حتی عرب را پیدا نمی‌كنید كه با دادن مقدسات اسلامی و مسیحی به اسرائیل موافقت كند.
 نصرا... در‌باره تحولات سوریه نیز گفت: در پرونده سوریه آنچه تا‌كنون رخ داده، پیروزی بزرگی برای سوریه و محور مقاومت و روسیه و نیز شكست بزرگی برای طرح دیگر و شكست مفتضحانه‌ای برای طرحی است كه جنگ جهانی علیه سوریه به راه انداخت. ما از همان روز نخست گفتیم تا زمانی كه واجب باشد در سوریه باقی خواهیم ماند و به تصمیم رهبری سوریه احترام می‌گذاریم. امروز هنگامی كه از نبردها در سوریه حرف می‌زنیم، تاكید می‌كنیم ارتش سوریه قدرت خود را بازیافته و به این درك رسیده كه نیازی به ما در نبردهای فعلی ندارد. ما به آرایش مجدد در سوریه دست زدیم و تعداد یگان‌ها را كاهش دادیم و اگر نیاز جدیدی باشد، می‌توانیم نیروها را با آسانی تمام به سوریه منتقل كنیم.
 درباره مسائل ایران
 نصرا... درباره روابط ایران و روسیه نیز گفت: امروز روسیه و ایران بیش از هر زمانی به هم نزدیك هستند، هیچ درگیری یا برخوردی میان نیروهای ایرانی و روسی در سوریه رخ نداده است. ماندن یا خروج ایران از سوریه به تصمیم رهبری سوری بستگی دارد.هماهنگی بالایی میان روسیه و ایران در بعد نظامی و سیاسی وجود دارد و هر كس روی اختلاف میان آنها حساب باز كرده، به آنها می‌گویم روسیه و ایران امروز نزدیك‌تر از هر زمانی به یكدیگر هستند.
 وی در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره احتمال جنگ آمریكا و ایران گفت: ایران هرگز آغازگر جنگی نخواهد بود، بلكه آغازگر آن آمریكا خواهد بود، هرچند در آمریكا نهادهایی وجود دارد و من بعید می‌دانم آمریكا جنگی علیه ایران به راه اندازد، ترامپ فقط روی بخش اقتصادی حساب باز كرده است. آمریكا این حقیقت را می‌‌داند كه جنگ علیه ایران بسیار پرهزینه خواهد بود. این نكته درست است كه ایرانی‌ها پیامی را از طریق كشور ثالث فرستاده‌اند با این مضمون: اگر هر هدفی را در ایران بمباران كنید، ما اهداف آمریكایی را بمباران (موشك‌باران) خواهیم كرد و ترامپ حمله به ایران را پس از این پیام ایران متوقف كرد. ‌ایران هرگز به شكل مستقیم با آمریكا مذاكره نخواهد كرد و این مسأله مورد اختلاف در ایران نیست، بلكه موضع تمام مسؤولان ایران است، یك ایرانی را پیدا نخواهید كرد كه بگوید باید مذاكره كنیم. موضع امام خامنه‌ای در نپذیرفتن پیام ترامپ، مایه عزتمندی بود.» دبیركل حزب‌ا... همچنین از سخنانش نتیجه گرفت: در صورتی كه جنگی علیه ایران به راه افتد، آتش آن تمام منطقه را شعله‌ور خواهد كرد و این كشور تنها نخواهد ماند.