المپیاد جهانی مهارت كازان به سیما می‌آید

المپیاد جهانی مهارت كازان به سیما می‌آید

 به گزارش روابط‌عمومی شبكه آموزش سیما، مسعود احمدی‌افزادی مدیر شبكه آموزش روز شنبه ۲۲ تیر با سلیمان پاك‌سرشت معاون وزیر تعاون، كار و امور اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای را امضا كردند.
احمدی‌افزادی در ابتدای جلسه درباره این تفاهم‌نامه مشترك كه امروز امضا شد، بیان كرد: در دوره جدید، شبكه آموزش از شبكه آموزش‌محور صرف به شبكه‌ای مهارتی تغییر رویكرد داده است. این رویكرد كه مثلا به چه مهارت‌هایی باید بپردازیم و چه مهارت‌هایی را باید كسب كنیم دغدغه امروز ماست.
وی اضافه كرد: رسانه ملی و به طور خاص شبكه آموزش از شعار آموزشی به شعار «مردم، آموزش و مهارت» حركت كرده است تا بدانیم چگونه دانایی به توانایی و خواستن به توانستن تبدیل می‌شود.
احمدی‌افزادی تصریح كرد: رسانه ملی با این منظور كه بتواند تاثیرگذاری قوی‌تری داشته باشد ستاد راهبردی برنامه‌های مهارت‌آموزی را تاسیس كرده است. شبكه یك، دو، كودك و امید به عنوان همراه این شبكه هستند و سایر شبكه‌ها هم در این زمینه فعالیت دارند.
وی با اشاره به برنامه‌های مورد نظر با این رویكرد تصریح كرد: ما بیش از ۳۵ عنوان برنامه در نظر گرفتیم. این ۳۵ برنامه كه پخش آنها از ابتدای تابستان آغاز شده است بیش از 7000 دقیقه خواهند بود. ما جلسات متعددی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور گذاشتیم تا برنامه مشتركی برای مخاطب تعریف كنیم.
در ادامه سلیمان پاك‌سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای كشور و معاون وزیر تعاون نیز در سخنانی عنوان كرد: از رسانه ملی ممنون كه به حوزه مهارت‌آموزی توجه كرده است و فكر می‌كنم دیگر بهانه‌ای برای نپیوستن به این جریان ملی وجود ندارد.
وی افزود: این ورود صداوسیما در موضوع مهارت‌آموزی فرصت مباركی است. مهارت‌آموزی حوزه مغفولی در كشور ما بوده است و تاكنون توجه كافی به این حوزه نكرده‌ایم.
پاك‌سرشت با اشاره به این تفاهم‌نامه مشترك با شبكه آموزش عنوان كرد: حوزه مهارت‌آموزی حوزه‌ای اطلاعاتی و محصول همگرایی است و آموزش مهارتی محصول ائتلاف‌های این‌چنینی است. مردم باید بدانند مشاغلی كه در آینده به وجود می‌آیند متكی بر مهارت هستند و نهاد  یا نظام آموزشی مهارتی می‌تواند به این نیازها پاسخ دهد.
وی یادآور شد: كشورهای منطقه به‌شدت در حال سرمایه‌گذاری روی آموزش مهارتی هستند و باید مساله توجه به مهارت‌آموزی قدری عمیق‌تر صورت بگیرد. اكنون هم بناست با شبكه آموزش برنامه مشتركی را شروع كنیم كه به شكل منسجمی در كارگاه‌های مراكز فنی سراسر كشور شروع شده است.
احمدی‌افزادی نیز گفت: سیاست جدید ما با راهبرد بیان شده توسط علی‌عسكری رئیس سازمان صداوسیما شروع شد. او دستور اكید داده كه از آموزش صرف علمی به سمت آموزش‌های مهارت محور برویم و این رویكرد دائمی ما خواهد بود.
وی افزود: ما طبق این تفاهم‌نامه بنا داریم تمامی كسانی را كه از طرح ملی مهارت‌آموزی مدرك خواهند گرفت مورد رصد سازمان فنی قرار بگیرند و با همكاری سازمان بیش از ۱۹۹ كاررشته احصا كرده‌ایم كه می‌توانیم براساس آن كار رسانه‌ای انجام دهیم.
مدیر شبكه آموزش با اشاره به المپیاد جهانی مهارت در كازان روسیه بیان كرد: ما امروز فقط در بحث ورزش مانده‌ایم اما المپیاد جهانی مهارت كازان كه در روسیه برگزار می‌شود دروازه‌ای برای ورود به مهارت‌هاست كه قرار است در شبكه به این المپیاد بپردازیم.
وی در پایان گفت: رویكرد ما در این بحث برنامه‌ای مستمر و همیشگی است كه فصل تابستان آغازگر این حركت بود. در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همكاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شبكه آموزش امضا شد.