جزئیات محاكمه پرونده قتل در زندان فشافویه

دادگاه متهمان قتل علیرضا شیرمحمدعلی برگزار شد

جزئیات محاكمه پرونده قتل در زندان فشافویه

متهمان پرونده قتل در زندان فشافویه كه علیرضا شیرمحمدعلی را با 30 ضربه تیزی كشته بودند، دیروز محاكمه شدند. متهم ردیف دوم در جلسه دادگاه مدعی شد، انگیزه شان از قتل بازگشت به زندان رجایی شهر بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، قربانی این جنایت علیرضا شیرمحمدعلی 21ساله بود كه ۲۴ تیر97 بازداشت و به اتهام توهین به مقدسات، توهین به مسؤولان رده‌بالای نظام و تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به هشت سال زندان محكوم شد. وی به حكم صادره اعتراض كرد و قرار بود ۱۸ تیر امسال دادگاه تجدید نظر برگزار شود، اما 20خرداد امسال در زندان تهران بزرگ كشته شد. قاتلان وی كه به اتهام قتل در زندان بودند یكباره به وی حمله كردند و با30 ضربه تیزی و سرامیك شكسته وی را كشتند. 
دو قاتل در اعترافات اولیه گفتند بدون خصومت قبلی به علیرضا حمله كردند و او را كشتند تا بار دیگر به زندان رجایی شهر منتقل شوند.
متهم ردیف اول كه پیش از این سابقه دو قتل را در پرونده اش داشت، گفت: در زندان رجایی‌شهر می‌توانستیم كلاهبرداری كنیم، اما در اینجا این كار سخت بود. به همین خاطر تصمیم به قتل گرفتیم تا به رجایی شهر برگردیم.
پرونده این جنایت به شعبه پنجم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد تا به آن رسیدگی شود. متهمان دیروز در شعبه پنجم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستادند.
در ابتدای جلسه قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی كیفرخواست را خواند .در ادامه اولیای دم خواستار قصاص برای قاتل و اشد‌مجازات برای متهم ردیف دوم شدند.
سپس دو متهم به دفاع پرداختند. متهم ردیف اول كه متولد سال 61 است، گفت چیزی از ماجرا به خاطر ندارد و نمی‌دانم چرا و چگونه قربانی را كشته است .اما متهم ردیف دوم وقتی به اتهام معاونت در قتل در جایگاه ویژه ایستاد به تشریح ماجرا پرداخت و حتی جزئیات ضرباتی را كه همدستش به قربانی زده بود، برای قضات بیان كرد.
وی گفت: ما هیچ خصومتی با قربانی نداشتیم و فقط می‌خواستیم یك نفر را بكشیم تا بار دیگر به زندان رجایی شهر منتقل شویم. به خاطر كلاهبرداری در زندان رجایی شهربه ندامتگاه تهران منتقل شدیم و تنها انگیزه ما از قتل بازگشت دوباره به زندان رجایی شهر بود. وی افزود: من باسرامیک شکسته سدراه زندانیان دیگر شده و دوستم با تیزی دست‌ساز مرتکب قتل شد.
بعد از دفاعیات دو متهم و وكلای آنها كه حدود سه ساعت طول كشید، قضات وارد شور شدند تا درباره این پرونده حكم صادر كنند.