عجیب اما واقعی

جزئیاتی از تصادف زنجیره‌ای تبریز که فیلم آن در فضای مجازی بازتاب داشت

عجیب اما واقعی

خراب شدن خودرو در خط سبقت تصادفی هولناك را رقم زد. تصادفی زنجیره‌ای كه با وجود صحنه وحشتناكی كه به وجود آورد تنها سه مصدوم بر جای گذاشت. ماجرا مربوط می‌شود به اتوبان شهید كسائی تبریز، ساعت
 9 و 48 دقیقه صبح چهارشنبه . شروع ماجرا از آنجاست که یك خودروی پژو 405 مشكی در خط سبقت ناگهان سرعت خود را كم می‌كند و بعد هم از حركت می‌ایستد. خودروهای پشت او نیز توقف كردند، اما پنج ثانیه بعد كامیونی با سرعت به این منطقه از بزرگراه رسید و راننده نتوانست كامیون را متوقف كند. برخورد كامیون به خودروها، تصادفی زنجیره‌ای را رقم زد .
پس از این تصادف نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس همراه ماموران راهور خود را به محل تصادف رساندند. در این حادثه ده خودرو با یكدیگر برخورد كرده و تعدادی از سرنشینان خودروها مصدوم شدند.
به گفته سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در این تصادف، یک زن ۶۰ ساله و دو مرد ۳۴ و ۲۶ ساله مصدوم شدند كه توسط دو دستگاه آمبولانس به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شدند.
سرهنگ ناصر میكائیلی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی علت حادثه را سرعت بالای خودروها و رعایت نكردن فاصله طولی اعلام كرد و گفت: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی به‌ویژه در شب و شرایط زمستانی ضروری است.
سعید كه راننده یكی از خودروهای آسیب‌دیده است در تشریح حادثه به جام‌جم گفت: كل حادثه در حدود پنج ثانیه رخ داد. صبح روز چهارشنبه در بزرگراه كسائی نرسیده به خروجی لاله یك دستگاه پژو به دلیل نقص فنی در مسیر تندرو متوقف شد. خودروها هم پشت سر او توقف كردند. راننده یك دستگاه تاكسی برای این‌كه تصادف نكند از مسیر خارج شد كه با خودروی كناری برخورد كرد. بعد هم صدای بوق كامیونی آمد و با سرعت به خودروها برخورد كرد.
وی درباره فیلمی كه از حادثه منتشر شده نیز گفت: من هم این فیلم را دیدم. به دلیل این‌كه هنوز ترافیك فشرده نشده بود، این حادثه خسارت و تلفاتی نداشت. حدود هفت خودرو با هم برخورد كردند كه صدمه به سه خودرو شدید بود. بعد از تصادف تاكسی، راننده از ماشین پیاده شد كه با صدای بوق كامیون متوجه حادثه‌ای كه در پیش بود، شد. او سریع خود را از بین خودروها خارج كرد. اگر كامیون بوق نمی‌زد و او با خبر نمی‌شد احتمال داشت حالا زنده نباشد.