مواضع اخیر روحانی در مقابل فرانسه و انگلیس، حرف دل مردم بود

حسین ا...كرم در برنامه تلویزیونی دستخط:

مواضع اخیر روحانی در مقابل فرانسه و انگلیس، حرف دل مردم بود

حسین ا... كرم، رئیس شورای هماهنگی حزب‌ا... مهمان این هفته برنامه تلویزیونی دستخط بود و در این برنامه درباره فعالیت‌های این تشكیلات و برخی حواشی آن پاسخ داد.
ا... كرم در بخشی از سخنانش ضمن انتقاد از عملكرد دولت بویژه در بحث مذاكرات برجام از برخی مواضع رئیس‌جمهور قدردانی كرد و گفت: بنده در رسانه ملی از آقای رئیس‌جمهور در مواضع اخیرش تشكر می‌كنم. چرا نباید تشكر كنیم؟ ملت درخصوص تصمیمی كه ایشان درباره عدم پذیرش فریز فرانسوی‌ها و همچنین در مقابل راهزنی دریایی انگلیسی‌ها گرفتند تشكر می‌كنند زیرا در این مواضع، حرف‌های دل ملت زده شد.
وی همچنین گفت: البته من اگر رئیس‌جمهور فعلی ایران بودم از ملت ایران به خاطر این‌كه به آمریكایی‌ها اعتماد كردم و فكر كردم اوباما و جان كری آدم‌های مودبی هستند عذرخواهی  و اعتراف می‌كردم كه جریان دموكرات‌های آمریكا افراد پیچیده‌ای هستند و با پنبه سر می‌برند.
ا...كرم افزود: البته در وضع كنونی كه ما با آمریكا در حال مبارزه هستیم همه باید یكپارچه باشیم.
 عامل پایان جنگ تحمیلی، مقاومت بود
رئیس شورای هماهنگی حزب‌ا... در بخش دیگری از این برنامه با بیان این‌كه در راهبرد مقاومت، ما آفند نداریم گفت: ما پهپاد را وقتی می‌زنیم كه تجاوز كرده باشد. حامیان ما هم ساكت نمی‌نشینند و حزب‌ا... لبنان اعلام كرده كه ساكت نمی‌نشیند.
وی افزود: این‌كه اسرائیل در جنگ با حماس در كمتر از 48 ساعت از مصر درخواست میانجیگری می‌كند می‌دانید برای چیست؟ برای این‌كه ما موشكی به آنها دادیم كه توسط حماس زده می‌شود و 70 كیلومتر برد دارد و توسط رادارها رصد نمی‌شود.
ا...كرم درباره پایان جنگ و پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران هم گفت: برخی معتقدند قطعنامه 598 جنگ را به پایان رساند ولی بنده معتقدم مقاومت این كار را كرد. به هر حال، نامه مشخص مسؤول تبلیغات جنگ در آن زمان به امام هست كه رویكرد مردم به جبهه كم شده است و آقای هاشمی هم وقتی به امام می‌گویند، امام می‌گویند من دستور جهاد می‌دهم. یعنی اگر فكر می‌كنید كم شده، من دستور جهاد می‌دهم و این را جبران می‌كند.
وی افزود: یا بحث اقتصاد كه امام می‌فرمایند نفت پیش‌فروش كنید، استقراض كنید. یا می‌گویند من به مردم می‌گویم مالیات بدهند. آقای هاشمی می‌گویند مالیات‌ها را گرفته‌ایم، فشار به مردم بالاست. امام می‌فرمایند راهكارهای دیگری اعمال كنید. امام تن نمی‌دهند و به هر حال چند نامه بسیار معروف به امام هست  كه امام را به قطعنامه 598 می‌رساند؛ نامه‌هایی كه جام زهر است.
 ماجرای نفوذ در انصار حزب‌ا...
ا...كرم درباره شكل‌گیری انصار حزب‌ا... نیز گفت: ما به عنوان جناح هیاتی هیات رزمندگان عاشق ثارا... كه در مسجد شهدا بود، یك جریان بودیم و دو جریان دیگر هم بودند كه تقریباً سه جریان می‌شدیم و یك جریان هم نفوذی بود. در نهایت چهار جریان بود.
وی درباره هویت جریان نفوذی گفت: كسانی بودند كه با كارگزاران كه بعدها شكل گرفت، رابطه داشتند. چنین جریانی هم در ما نفوذ كرد و تقریباً می‌توان گفت در سال 75 بود كه متوجه این نفوذ شدیم.
ا...كرم برخی از حواشی پیرامون انصار حزب‌ا... را نیز نتیجه فعالیت این نفوذی‌ها دانست و گفت: برخی اشتباهاتی كه از طریق نفوذی‌ها به وجود می‌آمد بزرگنمایی شد كه از جمله آنها بحث فیلم «آدم برفی» بود. این بزرگنمایی شد در حالی كه واقعیت ندارد.
وی افزود: جریانی كه بعدها معروف به جریان تندروی دوم خرداد شد، آن زمان هم در روزنامه سلام بودند و این مسائل را حركت می‌دادند و عمدتاً آنها می‌خواستند پرچم عدالتخواهی در دست خودشان بماند، گرچه اینها فقط در حد نماد بود و اینها تغییر رویه داده بودند.
ا...كرم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌كه لیدر جریان نفوذی در انصار حزب‌ا... چه كسی بود، گفت: اجازه دهید اسم ایشان را بیان نكنم. نیروهای امنیتی اسم ایشان را می‌دانند. مسائلی كه جریان نفوذی ایجاد می‌كرد، مثلاً درگیر شدن با سروش در دانشكده فنی بود كه اصلاً قرار ما نبود. حتی آقای ده‌نمكی هم آنجا بحث مناظره را مطرح می‌كند، اما می‌بیند جلسه متشنج است و بهم خورده است، در حالی كه انصار حزب‌ا... اساسا در آن جلسه حضور ندارد، مگر جریان نفوذی در آن جلسه حضور دارد.
وی درباره عاقبت جریان نفوذی گفت: به هر حال جایزه خود را هم از كارگزاران گرفتند؛ در حد معاون وزیر!