فصل  بی‌نظیری  در  انتظـــار  پـرسپـولیس  است

محمدحسین کنعانی‌زادگان در گفت‌وگوی اختصاصی با جام‌جم:

فصل بی‌نظیری در انتظـــار پـرسپـولیس است

یكی از جنجالی‌ترین اتفاقات اطراف پرسپولیس، بازگشت محمدحسین كنعانی‌زادگان به كمپ پرسپولیس بود. بازیكنی كه با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشت اما بعد از اتمام دوران خدمت سربازی به جای بازگشت به جمع سرخپوشان، فسخ یكطرفه قراردادش را گرفت و راهی باشگاه استقلال شد. او حالا به‌عنوان مدافع ملی‌پوش به پرسپولیس برگشته و می‌خواهد یكی از اركان اصلی خط دفاع تیم در فصل نوزدهم باشد.

 تمرینات چطور پیش می‌رود؟
خیلی خوش‌شانس هستم كه در پرسپولیس بازی و تمرین می‌كنم. واقعا كالدرون آدم باتجربه‌ای است. البته نمی‌خواهم از او تعریف و تمجید الكی كنم، چون كارنامه‌اش نشان می‌دهد چه مربی بزرگی است. تمرینات متنوعی كه برای ما طراحی می‌كند، باعث شده دیدگاه ما به فوتبال عوض شود.

 با این حرف‌ها، باید كالدرون را یكی از بهترین مربیانی بدانیم كه به ایران آمده!
صددرصد همین‌طور است. برای من این موضوع اهمیت دارد كه كالدرون تلاش زیادی می‌كند تا مربی بازنده‌ای نباشد. او واقعا در تمرینات ما زحمت می‌كشد. در همه جا، پا به پای بازیكنان می‌دود و تمرین می‌كند. این مساله به همه بازیكنان انگیزه می‌دهد تا چند برابر بیشتر تلاش كنیم.

 خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیسی‌ها به‌خاطر حفظ استخوان‌بندی فصل قبل و حضور كالدرون، باز هم قهرمان می‌شوند. نظر خودت چیست؟
مطمئن باشید ما هیچ انگیزه‌ای غیر از كسب قهرمانی در این فصل نداریم و با تمام انگیزه به میدان می‌رویم تا قهرمان شویم. واقعا تیم‌مان خوب است. در هیچ پستی با كمبود بازیكن مواجه نیستیم. در كنار این همه بازیكنی كه الان در فهرست‌مان داریم، قرار است یك مهاجم خارجی هم اضافه شود و از سوی دیگر، چند بازیكن جوان هم داریم كه كمك می‌كنند كیفیت تمرینات و بازی‌ها بالا برود. شاید برخی هم به‌دنبال انتقاد از ما باشند، ولی من به هواداران می‌گویم مطمئن باشید فصل بی نظیری در انتظار همه ماست.

 می‌دانی هواداران پرسپولیس چه لقبی برای تو در نظر گرفته‌اند؟
بله، به من می‌گویند «محمدحسین كمپانی»؛ واقعا عاشق این لقب هستم! طرفداران پرسپولیس از روزی كه به این تیم برگشتم تا امروز، همیشه مرا شرمنده خودشان كردند و از این‌كه كنار آنها هستم، به خودم افتخار می‌كنم. امیدوارم بتوانم یكی از بهترین بازیكنان پرسپولیس در این فصل باشم و نقشی در كسب موفقیت‌های تیم داشته باشم.

 رابطه‌ات با سایر بازیكنان چطور است؟
خدا را شكر كه همه بازیكنان ما حرفه‌ای هستند و با یك هدف می‌خواهند فصل را شروع كنند. هیچ چیز لذتبخش‌تر از این نیست كه شاهد چنین مسائلی در یك تیم باشیم. همه بازیكنان متحد و همدل شده‌اند تا بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم. بودن در این جو باعث افزایش انرژی و انگیزه می‌شود. به همین خاطر رابطه خوبی با همه بازیكنان دارم و فكر می‌كنم آنها هم با من رابطه صمیمانه‌ای داشته باشند. به طور كلی باید تلاش كنیم در كنار هم به فكر شاد كردن هواداران باشیم.

 تاخیر در شروع فصل باعث افت كیفیت بازیكنان و تیم‌ها نمی‌شود؟
به هر حال این اتفاقی است كه برای همه باشگاه‌ها افتاده و امیدوارم هر چه زودتر حل شود. ما باید منتظر مجوز فدراسیون و سازمان لیگ برای شروع بازی‌ها باشیم. از سوی دیگر، امنیت هوادارانی كه برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه می‌آیند، بسیار مهم است و باید همه این موارد رعایت شود. فوتبال بدون تماشاگران هیچ معنایی ندارد و با رفع نواقص استادیوم ها همه می‌توانیم از فوتبال 
لذت ببریم.
​​​​​​​
 فكر می‌كنی بتوانی باز هم در تیم ملی بمانی؟
همان‌طور كه گفتم تلاش زیادی برای حفظ پیراهن تیم ملی انجام می‌دهم چون اصلا دلم نمی‌خواهد حالا كه به آرزوی خودم رسیدم، به همین سادگی همه چیز را از دست بدهم. نكته دیگر این است كه مارك ویلموتس را یك مربی حرفه‌ای می‌دانم كه به همه بازیكنان برای پیشرفت و نشان دادن انگیزه‌ها و ظرفیت‌‌شان، شانس مشتركی می‌دهد. این وضعیت به ما هم كمك می‌كند شانس بالایی برای ماندن در تیم ملی داشته باشیم.