كفاشیان: مقصر همه كلاهبرداری‌ها من هستم؟

كفاشیان: مقصر همه كلاهبرداری‌ها من هستم؟

علی كفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال همچنان با رای كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، پنج سال از حضور در میادین فوتبالی محروم است. تا زمانی كه این رای نشكند، كفاشیان نمی‌تواند به فوتبال بازگردد. البته او اخیرا از هیات مدیره باشگاه مس كرمان كنار كشید تا كلا پست‌های ورزشی و فوتبالی‌اش را كنار بگذارد. كفاشیان قصد دارد از این به بعد دور از ورزش باشد. گفت‌وگویی با رئیس سابق فدراسیون فوتبال، دراین‌باره داشتیم.

 نمی‌خواهید در فوتبال باشید؟
9 سال در این فوتبال بودیم چه اتفاقی افتاد؟ آخرش این بود كه رای دادند بنده پنج سال از فوتبال محروم هستم. 
 خانواده چه می‌گویند؟
ناراحت هستند. به هر حال همه بنده را می‌شناسند و می‌دانند چطور آدمی هستم. خانواده ام می‌گویند هزار بار گفتیم در ورزش و فوتبال نباش، آخرش این شد. 
 خانواده در دوران حضورتان در فوتبال توصیه می‌كردند كه مثلا استعفا دهید؟ 
بله، این بحث‌ها بود و چندین بار از من خواستند ادامه ندهم ولی معتقد بودم باید خدمت كنم. به هر حال یكسری كارها بود كه باید در فوتبال انجام می‌دادیم. نمی‌شد همه چیز را وسط كار رها كرد. این را هم بگویم كه به هر حال با وجود مشورت دادن، به من می‌گفتند خودت باید در این باره تصمیم بگیری. 
 در فوتبال به شما و خانواده تان اتهاماتی زده شد. 
بله، قبل از انتخابات دوره دوم به پسرم اتهاماتی زدند، در حالی كه احسان اصلا اهل یكسری حرف‌ها نیست. می‌گفتند او دلال نفت است. در حالی كه احسان اصلا سررشته‌ای در این كارها ندارد. بعضی دوستان لطف داشتند و این جو را به راه انداختند. بعضی دوستان هم الان دارند این كارها را می‌كنند كه ما بدنام شویم. آدم نباید پیش خدا بد نام باشد. خداست كه از همه چیز خبر دارد. شما پیش او نمی‌توانید دروغ بگویید. همه چیزتان را می‌داند. من همیشه گفتم از خدا باید ترسید همین. هركسی كه به فرد دیگری تهمت ناروا بزند، قطعا پیش خداوند باید پاسخگو باشد. آن دنیایی هم وجود دارد. 
 شما معتقدید حكمی كه علیه‌تان صادر شده در واقع تهمتی بیش نبوده است؟
بله، این حكم بازی با آبروی من بود. خدا را شكر همه بنده را می‌شناسند. خیلی‌ها بعد از صدور حكم به من گفتند كسی نمی‌تواند شما را خراب كند. به من تهمت زده شده است، در حالی كه اگر كاری كردم مشخص بوده و تمام اقدامات‌مان در راه موفقیت فدراسیون بوده است. من می‌گویم دوستان اگر در آیین‌نامه‌شان حكم اعدام داشتند چه می‌كردند؟ حتما بنده را اعدام هم می‌كردند. درست است؟!
 یعنی می‌گویید در این پرونده هیچ تخلفی از شما سر نزده است؟
همه چیز كاملا مشخص است. مدرك داریم. ببخشید شركتی كه از ما پول بالا كشیده، از چند كشور دیگر هم كلاهبرداری كرده است. این‌كه یك شركت بیاید كلاهبرداری كند، من مقصرم؟ این همه در شركت‌های ما پول گم می‌شود. این همه كلاهبرداری می‌شود. من مسؤول كلاهبرداری كه نیستم. بنده تصمیم درستی گرفتم كه قرارداد حق پخش بازی‌های مقدماتی دور اول جام جهانی 2014 برزیل را یكطرفه فسخ كردم. مگر می‌شود شما با كلاهبردار كار كنید؟ 
 یعنی از 79 هزار دلاری كه ناپدید شده، یك دلار هم به جیب ما نرفته است؟
نمی دانم شاید جیب بنده سوراخ بوده و افتاده!
 پس تكذیب می‌كنید؟
معلوم است. بنده چه نیازی دارم به خاطر یك مشت دلار بخواهم خودم و دوران مدیریتم را خراب كنم؟ بنده، 
خدا را شكر نیازی به این پول‌ها ندارم. خانواده من روی این چیزها حساس هستند. خود من حساسم. این وسط از ما كلاهبرداری شده بعد باید پنج سال هم محروم شوم؟!
 حرف خاصی مانده كه بزنید؟
توكلم به خداست، همین. ان‌شاءا... كه در این پرونده تبرئه شویم. اسناد و مدارك را دادیم و امیدواریم رای به نفع ما باشد. 
 مدتی هم سكوت كرده بودید. 
متاسفانه در این مدت به من خیلی حمله شد. به نظر جواب حمله آقایان را باید با حمله داد.