نَقد

نَقد


فریبرز باقری روان‌شناس بالینی، درباره این‌كه چقدر رسانه‌ها در زمینه كار نوجوان موفق بوده به باشگاه خبرنگاران گفت: معتقدم عملكرد رسانه‌ها به‌خصوص در حوزه نوجوان خیلی ضعیف است. ما به ندرت برنامه‌هایی داریم كه به صورت غیرمستقیم بدون پند و نصیحت روی آنتن برود. ظاهرا یا جامعه را نمی‌شناسند یا خط قرمز‌ها اجازه نمی‌دهد كه مسائل مطرح شود. ما در جامعه مشكلات زیادی برای طرح داریم، اما به جای طرح در رسانه ملی، به صورت بیمارگونه در شبكه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.
 اینجا بسیاری به صورت سیستماتیك تحریف ایجاد كرده و بزرگ نمایی می‌كنند و بزرگ‌ترین مطلبی كه انتقال پیدا می‌كند، این است كه رسانه ملی مربوط به نوجوان نیست و فرد با كشور همذات‌پنداری نمی‌كند و این طور نوعی جنگ نرم اتفاق می‌افتد كه بزرگ‌ترین آسیب را می‌زند. رسانه‌های ما باور ندارند كه اگر با شهامت در رسانه را باز كنند و هنرمندان متعهد بیایند و برنامه اجرا كنند، این قدر با تصویر روتوش شده روبه‌رو نمی‌شویم.
 متأسفانه رسانه‌ها از دانش بازاریابی به درستی استفاده نكرده و الگوپروری نمی‌كنند. چند برنامه تلویزیونی سعی كردند به نخبگان كشور جایزه دهند، اما فلان چهره معروف كافی است یك كار انجام دهد كه ارزشی ندارد، اما سریع برجسته می‌شود.
 درباره سریال محرمانه هم به دلیل این‌كه «محرمانه» اولین برنامه در حوزه نوجوان است، صحبت كردن درباره آن بسیار سخت است. این برنامه اولین برنامه در حوزه نوجوان است كه سعی كرده با دانشگاه ارتباط برقرار كند و اگر هیچ نداشته باشد، حداقل برای فضای دانشگاهی احترام قائل بود و از این بابت باید صد امتیاز مثبت بگیرد.