می‌خواهند پرسپولیس را دچار حاشیه کنند

سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم پرسپولیس از شرایط این تیم قبل از آغاز لیگ می‌گوید

می‌خواهند پرسپولیس را دچار حاشیه کنند

«تعداد دشمنان پرسپولیس هر روز بیشتر می‌شود. خیلی‌ها دوست دارند ما نتیجه نگیریم و از این‌كه احتمال دارد قهرمان شویم، نگران می‌شوند.» آنچه خواندید، بخشی از صحبت‌های سیدجلال حسینی، كاپیتان پرسپولیس است.
بازیكن شماره 4 كه گفته می‌شود در تركیب اصلی تیمی كه گابریل كالدرون ساخته، جایی ندارد و شاید در فصل نوزدهم، كمتر از گذشته به میدان برود. با او برای دقایقی به صحبت پرداختیم. سیدجلال در ابتدا گفت: «هواداران باهوشی داریم. نیازی نیست هر روز مصاحبه كنیم و حرف بزنیم یا به آنها بگوییم باید چه كار كرد. طرفداران پرسپولیس در این سه سال، حرفه‌ای ترین رفتار را داشتند و اگر ما دیر به دیر حرف می‌زنیم، به همین خاطر است كه نیازی نمی‌بینیم مدام مصاحبه كرده و با هواداران صحبت كنیم.»
سیدجلال افزود: «پرسپولیس فصل بسیار سخت و مهمی را پیش رو دارد. من نمی‌خواهم به مسائلی كه پیش می‌آید، بدبین باشم اما در همین یك ماه گذشته ببینید كه ما چه حواشی بزرگی را از سر گذراندیم. برخی، حرف و حدیث‌هایی ساختند تا پرسپولیس را زمین بزنند. واقعیت این است كه تعداد دشمنان پرسپولیس هر روز بیشتر می‌شود. خیلی‌ها دوست دارند ما نتیجه نگیریم و از این‌كه احتمال دارد قهرمانی شویم، نگران می‌شوند.»
كاپیتان سرخ‌ها اضافه كرد: «از وقتی تیم مان جمع و جور شد، عده‌ای هستند كه برنامه ریزی كردند تا پرسپولیس را دچار حاشیه كنند ولی نباید این اجازه را به آنها بدهیم. شرط تكرار قهرمانی این است كه بار دیگر، اتحاد گذشته را به وجود بیاوریم و تا آخر فصل آن را حفظ كنیم. پرسپولیس تا وقتی می‌تواند روی پای خودش بایستد كه اتحاد هواداران را پشت سر خود ببیند. زمانی برای از دست دادن وجود ندارد و از سوی دیگر نمی‌توانیم نسبت به یك‌سری اتفاقات، بی توجه باشیم. هر كسی قهرمانی می‌خواهد، باید كنار پرسپولیس باشد و مقابل این حجم از حواشی بایستد. دشمنان پرسپولیس هم می‌دانند كه در زمین، توانایی شكست دادن مان را ندارند و از این‌رو می‌خواهند در خارج از میدان به ما ضربه بزنند كه باید زرنگ باشیم و مقابل‌شان بایستیم.»
از او پرسیدیم منظورش چه كسانی هستند كه گفت: «چرا باید نام ببرم؟ مردم این افراد را می‌شناسند. آنها برای نجات دادن خودشان، پرسپولیس را دچار مشكل می‌كنند. رفتارها و برنامه‌هایی دارند تا برای تیم ما دست‌انداز ایجاد كنند، ولی نمی‌دانند هر اتفاقی هم رخ بدهد، ما در كنار هم می‌مانیم و این اتحاد از بین نمی‌رود. اگر اجازه بدهیم كه به ما ضربه وارد كنند، از اهداف مان دور می‌شویم. خدا را شكر، بازیكنان حرفه‌ای و هواداران فهیم پرسپولیس، دلشان برای تیم می‌سوزد و سراغ این حاشیه‌ها نمی‌روند ولی باید همیشه حواس‌مان جمع باشد و بدانیم چه كار می‌كنیم و در مقابل، دشمنان تیم چه كارهایی انجام می‌دهند.»
سیدجلال در مورد عملكرد گابریل كالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیس اضافه كرد: «او یك مربی حرفه‌ای و كارنامه دار است. نمی‌توانیم به سادگی در مورد اهدافش حرف بزنیم. كالدرون از روزی كه به ایران آمد، گفت به‌دنبال قهرمانی‌های بیشتر است. او می‌خواهد به پیشرفت پرسپولیس كمك كند و از این رو، باید به اندازه برانكو مورد حمایت قرار بگیرد. من مطمئنم در طول فصل، هر اتفاقی هم رخ بدهد، طرفداران پرسپولیس دست از حمایت كالدرون برنمی دارند؛ دلیلش هم مشخص است و دوباره تكرار می‌كنم، چون طرفداران ما نمی‌خواهند پرسپولیس بیش از این لطمه بخورد.»
حسینی گفت: «قرعه‌كشی بازی ها، دلیل دیگری است كه نشان می‌دهد چه كار سخت و پیچیده‌ای در این فصل داریم. اگر در پنج، شش هفته ابتدایی با این برنامه دشوار، به نتیجه نرسیم، قطعا حواشی بیشتر خواهد شد. به همین دلیل باید دست به دست هم بدهیم و تیم را جلو ببریم. هر لطمه‌ای كه به تیم وارد شود، دودش به چشم همه پرسپولیسی‌ها می‌رود. بعد از سه فصل قهرمانی، طبیعی است كه خیلی‌ها دوست نداشته باشند پرسپولیس بیش از این موفق باشد ولی باید با همدلی و اتحاد بیشتر، تیم را جلو ببریم. در همین هفته‌های ابتدایی، كارمان سخت‌تر هم می‌شود، ولی نباید دست از حمایت یكدیگر برداریم. من شك ندارم این تیم در نهایت به یك موفقیت بزرگ دیگر در پایان فصل می‌رسد.»