برای خارجی‌ها پول هست!

حرف‌های داغ مایلی‌كهن در گفت‌وگو با جام‌جم

برای خارجی‌ها پول هست!

محمد مایلی كهن همیشه به‌صراحت حرف‌هایش را می‌زند. او اهل مسامحه نیست و در گفت‌وگو با جام‌جم هم تلاش می‌كند تا یكسری واقعیت‌ها را بگوید. این روزها فوتبال ایران همچنان آبستن حوادث زیادی است. بعد از شكایت شفر و برانكو از استقلال و پرسپولیس، حالا استراماچونی سرمربی آبی‌ها هم تهدید به استعفا كرده است. این مساله می‌تواند برای استقلال به‌شدت دردسر درست كند. مایلی‌كهن هم بدون هیچ مكثی و با صراحت در این باره حرف می‌زند.
كسی نگران نباشد
استراماچونی، كالدرون و ویلموتس پول نگرفته‌اند؟ شما اصلا نگران نباشید. آن چیزی كه در این مملكت زیاد است، پول است. این مربیان راحت پول‌شان را می‌گیرند. نگیرند هم از طریق فیفا اقدام می‌كنند و به حق و حقوق‌شان می‌رسند. از این بابت كسی نگران نباشد.
از جیب مردم می‌رود
شنیده ام شفر و برانكو هم می‌خواهند از استقلال و پرسپولیس شكایت كنند. از این بابت هم نگرانی وجود ندارد. جیب مردم برای چیست؟ از جیب همین مردم پول دو مربی را می‌دهند و مشكلی پیش نمی‌آید. فكر كرده‌اید آقایان از جیب خودشان پول آنها را می‌دهند؟ نخیر جیب مردم و من و شما هست. به راحتی پول را تامین می‌كنند.
خدا را شكر برایشان پول هست
من شنیدم كه می‌گویند سال بعد استقلال و پرسپولیس به خاطر شكایت شفر و برانكو بیچاره می‌شوند. آقا ساده هستید؟ چه بیچاره‌ای؟ نگرانی ندارد كه. به مردم فشار می‌آورند و از جیب آنها پول دو مربی را می‌دهند. ببخشید مگر الان از جیب مردم هزینه‌ها را نمی‌دهند؟ خدا راشكر برای خارجی‌ها پول هست. یا بهتر است بگویم برای از ما بهترون پول زیاد است. خارجی‌ها هستند كه فقط در این مملكت درست و حسابی پول می‌گیرند. پول بازیكن و مربی ایرانی را نمی‌دهند ولی تا دلار آخر مربی خارجی را پرداخت می‌كنند. من خودم خبر دارم. هر روز از حقوق كارمند و كارگر می‌زنند كه پول نیست ولی تا می‌رسند به خارجی‌ها می‌گویند پول داریم و قراردادهای سنگین می‌بندند.
سرزده می‌روم
مگر كم در ایران بازیكن داریم؟ این همه بازیكن خوب حضور دارند كه استعدادشان هدر می‌رود. همین حالا من در شمال هستم و هر روز به مدارس فوتبال می‌روم و بازی بچه‌ها را می‌بینم. بیشتر وقت‌ها هم سرزده می‌روم نه این‌كه كسی دعوت كند. البته چند مدرسه فوتبال هم من را دعوت كرده‌اند. می‌روم و می‌بینم 200 فوتبالیست هستند و دارند تمرین می‌كنند. حیف این همه بازیكن است. ما باید اینها را سازماندهی كنیم. منتها برای این بچه‌ها پول نیست ولی برای بازیكن خارجی و مربی خارجی خدا را شكر پول هست.
ناراحت می‌شوم
این همه استعداد در فوتبال‌مان می‌بینم. هم شاد می‌شوم به‌خاطر این همه علاقه و استعداد هم ناراحت می‌شوم برای این بی‌توجهی‌هایی كه به آنها می‌شود. قدر این استعدادها را در فوتبال‌مان نمی‌دانیم.
عابربانك هستند
الان مدیران ما مدیر نیستند، كارمند هستند. آنها در واقع عابربانك هستند فقط برای این‌كه پول پرداخت كنند. یادم هست قدیم كه در پرسپولیس بازی می‌كردیم یك بازیكن خارجی آوردند. یك ماه بازی كرد و دیدند فوتبالیست نیست او را رد كردند. چرا؟ قرارداد را طوری بسته بودند كه طرف نتواند همه كار كند. الان قرارداد را جوری می‌بندند كه حق با بازیكن و مربی باشد. طرف تا قران آخر را هم می‌گیرد و می‌رود.