حرف و حدیث‌های مجازی

حرف و حدیث‌های مجازی

برنامه دوشنبه شب، بازخوردهای فراوانی در فضای مجازی داشت. مخاطبان چه از جنس هوادار و چه منتقد در مورد این برنامه نظر دادند و با همدیگر بحث كردند. در میان این حرف‌ها و طرفداری‌های معمول از شركت‌كنندگان محبوبشان، نقدهایی مشترك مطرح بود:

        چشم‌انتظاری
فینال عصر جدید با كلی آگهی بازرگانی پیشین و میانی برنامه همراه بود و علاقه‌مندان خود را حسابی چشم‌انتظار گذاشت. این انتقاد بارها مطرح شده و هر بار گفته می‌شود،‌ محتوا و میزان آگهی‌ها دست اداره بازرگانی سیماست و چندان به شبكه ارتباطی ندارد. نكته دیگر پخش مداحی و مولودی مرتبط با عید غدیر بود كه چه در خود برنامه و چه به صورت كلیپ در میان آن پخش شد. در واقع این برنامه كه حدودا چهار ساعت بود، ساعت 21 و 23 دقیقه با ورود داوران و حرف‌های علیخانی آغاز شد، مولودی،‌ سخنرانی از حرم امام علی(ع)، گزارش از كمك‌رسانی عوامل برنامه به سیل‌زده‌ها پخش كرد و داوران هم چند كلامی صحبت كردند. بعد از آن نوبت به خبر 22 رسید و بعد هم آگهی‌های بازرگانی و پخش كلیپ. حدود 22 و 47دقیقه بود كه عصر جدید به آنتن بازگشت و تا اندكی بعد از ساعت 2 بامداد پخشش ادامه داشت.

        خسته شدیم
یكی از نقدهایی كه در مورد برنامه مطرح می‌شود، طولانی بودن زمان اختصاص داده شده به هر اجرا بود. اجراها كه ظاهرا زمانشان بیشتر از قسمت‌های پیشین برنامه بود با گفت‌وگوهای طولانی میان شركت‌كنندگان و احسان علیخانی و داوران همراه بود و علاوه بر آن تصاویری از اجراهای گذشته افراد و... نیز قبل از آن پخش می‌شد.
          آنچه به اجراها سنجاق شد
برنامه فینال علاوه بر اجراها چند حاشیه و اتفاق ویژه هم داشت؛ از جمله حضور خانواده اهدا و دریافت‌كننده عضو روی صحنه و همچنین نشان دادن صحنه‌های انتقال مصدومان گروه دختران نینجا به بیمارستان. این اتفاقات شاید جذابیت و هیجان برنامه را بالا برد اما برخی بر این باورند روی رای مردم تاثیرگذار خواهد بود. برخی تدارك برنامه برای حضور مهمانان در پایان اجرای عبادی را ناعادلانه می‌دانند و معتقدند حضور آن مادر، رامین و دخترش روی سن در كنار شركت‌كننده، بر رای مردم موثر است و در نهایت با آن‌كه به توانایی و هنر عبادی ربط مستقیم ندارد و امری حاشیه‌ای است، ناخودآگاه با تحت‌تاثیر قرار دادن احساسات، ممكن است او را به دستیابی به رتبه اول نزدیك كند.