با «من می‌توانم» صاحب شغل شوید

با «من می‌توانم» صاحب شغل شوید


شبكه آموزش مدتی است برنامه‌ای با عنوان «من می‌توانم» را روی آنتن دارد كه البته سری جدید این برنامه در حال پخش است؛ برنامه‌ای كه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و عنوانی كه برای امسال درنظر گرفتند یعنی (سال رونق تولید) سعی در تشویق جوانان به كار گروهی و تولید و اشتغال دارد.
در این برنامه مخاطبان با تجربیاتی كه مجری راوی كسب می‌كند، با مشاغل مختلف آشنا شده و روش‌های درآمدزایی را نیز به نوعی آموزش می‌بینند. از آنجایی كه اغلب جوانان با معضل بیكاری و نبود شغل مناسب روبه‌رو هستند، با دیدن این برنامه می‌توانند با مشاغل مختلف و مورد علاقه خود آشنا شده و از نحوه فعالیت و آغاز به كار و اشتغال در زمینه مورد نظر اطلاع پیدا كنند.
در این برنامه یك جوان با ورود به مشاغل و حرفه‌های متفاوت به نوعی خود را محك می‌زند و در طول چند ساعت فعالیت در آن زمینه كاری، مخاطب را در تمام مراحل كار با خود همراه می‌كند كه در نوع خود اتفاق جالب و تجربه دلنشینی است. در كنار هدف اصلی كه سازندگان این برنامه مدنظر دارند، برخی تجربیات هم برای مجری راوی و هم برای مخاطبان پر از لحظات شیرین و به‌یادماندنی است.

از جمله روش و مراحل پخت انواع شیرینی‌های سنتی شهرستان‌ها كه هم به لحاظ جذابیت برنامه اتفاق خوشایندی برای مخاطبان این برنامه است و هم این‌كه مخاطب از این طریق به نوعی با فرهنگ بومی و سوغاتی‌های شهرهای مختلف آشنا می‌شود.
از این‌رو، من می‌توانم را می‌توان یكی از برنامه‌های آموزنده و مفید این شبكه دانست.
از آن‌جایی كه شبكه آموزش جزو معدود شبكه‌هایی است كه اجرای برنامه‌های خود را به مجریان جوان واگذار می‌كند، در این برنامه نیز از حضور یك جوان و چهره جدید به عنوان مجری راوی استفاده كرده است كه از یك‌سو می‌تواند به نوعی نكته مثبت كار باشد و از سوی دیگر هم شاید بهتر بود از مجری توانمندتری برای اجرای این برنامه دعوت به همكاری می‌شد. مجری كه قابلیت‌های طنز هم در كلام و بازی خود داشته باشد تا نظر مخاطبان بیشتری را به خود معطوف كند.
گرچه شاید حضور یك جوان با چهره جدید به عنوان مجری راوی باعث همذات‌پنداری بیشتری با مخاطبان برنامه شود. با این حال من می‌توانم در صورت تداوم می‌تواند از اجرای چهره‌های دیگر هم برای جذب مخاطبان بیشتر بهره بگیرد.