2 انفجار مشكوك با 3 كشته در غزه

2 انفجار مشكوك با 3 كشته در غزه

شامگاه سه‌شنبه دو انفجار مشكوك در غرب غزه رخ داد كه اولی در نزدیكی ایست بازرسی پلیس در چهارراه دحدوح در جنوب غزه بود و به كشته شدن سه نفر و زخمی شدن دو جوان دیگر و یك زن منجر شد. انفجار دوم در ایست‌بازرسی پلیس در خیابان الرشید الساحلی در منطقه الشیخ عجلین در غرب غزه رخ داد و تنها زخمی برجای گذاشت. رژیم‌صهیونیستی اعلام كرد، در این انفجارها دست نداشته است اما مقامات حماس می‌گویند اگر اسرائیل به‌طور مستقیم در این انفجارها دست نداشته باشد، مزدوران این رژیم در آن دست داشته‌اند. برخی رسانه‌ها عامل انفجارهای اخیر در غزه را گروه تروریستی داعش عنوان كردند. مقامات حماس می‌گویند، همچنان مشغول بررسی این موضوع هستند.
به گزارش فارس، وزارت كشور و امنیت داخلی در غزه كه از سوی حماس اداره می‌شود، صبح دیروز در بیانیه‌ای اعلام كرد، نیروهای امنیتی توانستند سرنخ‌های اولیه‌ای درباره جزئیات این انفجار و عاملان آن به‌دست آورند و همچنان تحقیقات برای روشن شدن كل ابهامات این دو انفجار ادامه دارد و به‌زودی نتایج آن اعلام خواهد شد. این وزارتخانه افزود، كشته‌ها سلامه ماجد الندیم، وائل موسی محمد خلیفه و علاء زیاد الغرابلی هستند. طبق این بیانیه، هدف از این انفجارهای مشكوك، برهم زدن اوضاع داخلی در غزه بوده است. برخی منابع می‌گویند، این انفجار پس از آن رخ داد كه جنگنده‌های اسرائیلی یك دستگاه موتورسیكلت را در غرب غزه هدف حمله قرار دادند. خبرنگار روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نیز اعلام كرد، ارتش رژیم‌صهیونیستی مدعی شده كه در انفجار غرب غزه هیچ دخالتی نداشته است.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واكنش به این دو انفجار تاكید كرد: این انفجارها هرچه باشند اوضاع مثل اتفاقات قبلی تحت كنترل خواهد بود و آنها هرگز نخواهند توانست ثبات و پایداری ملت را از بین ببرند و حرف آخر را سازمان‌های امنیتی دولتی می‌زنند. حماس به لطف خدا حضور امنیتی و نظامی خود را دارد. رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: با گذشت زمان همه چیز روشن خواهد شد و باید جلوی شایعات را گرفت و نگذاشت اوضاع به‌هم بریزد تا نتایج تحقیقات وزارت امنیت داخلی مشخص شود و ما نیز صبر پیشه كنیم تا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی وظایف‌شان را در قبال ملت انجام دهند. اطمینان داریم كه اوضاع تحت كنترل خواهد بود و غزه و ساكنانش تجربه‌ای بسیار در مهار این وضعیت و تثبیت اصول داخلی دارند.
رئیس حماس تصریح كرد: این اولین حادثه‌ای نیست كه برای غزه رخ داده و ما پشت سازمان‌های امنیتی‌مان هستیم و به آنها در برقراری نظم و امنیت و كنترل اوضاع و ناكام گذاشتن این طرح لعنت شده كمك می‌كنیم. این وقایع مستلزم آن است كه ما به مسؤولیت ملی خود عمل كنیم. غزه فرای تمام توطئه‌ها خواهد بود. چیزی كه با جنگ‌ها و محاصره حاصل نشده به اذن خداوند هرگز با این جنایت‌های مشكوك محقق نخواهد شد. شبكه خبری بی‌بی‌سی عربی با انتشار این خبر نوشت جنبش حماس عملیات امنیتی وسیعی را برای بازداشت نیروهای افراطی طرفدار داعش در غزه آغاز كرده است.