نجفی آزاد شد

3 ماه پس از قتل همسر دوم

نجفی آزاد شد



محمدعلی نجفی سه ماه پس از قتل همسر دومش با سپردن وثیقه یك میلیاردی از زندان آزاد شد. وقتی كیفرخواست پرونده در كمتر از هفت روز صادر شد، ركودی در صدور كیفرخواست زده شد، اما این ركوردزنی در رسیدگی سریع و جلب بخشش هم ادامه پیدا كرد و حالا سه ماه بعد از قتل با آزادی‌اش ركورد دیگری زد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران، هفتم خرداد امسال با قتل همسر دومش در برجی در سعادت‌آباد خبر‌ساز شد. او پس از كشتن میترا استاد به قم رفت و ده ساعت بعد از جنایت خود را تسلیم پلیس كرد. نجفی در تحقیقات اعتراف كرد به خاطر اختلافات خانوادگی با همسر دومش قصد داشته او را با سلاح بترساند كه پنج گلوله شلیك شد و یكی از گلوله‌ها به قلب میترا اصابت كرد.
در ادامه، شهردار اسبق تهران در شعبه نهم دادگاه كیفری استان تهران محاكمه شد و با وجود تاكید متهم و وكیلش بر قتل شبه‌عمد، قضات دادگاه او را به قصاص محكوم كردند.
23 مرداد، نجفی از سوی اولیای دم بخشیده و دیروز با سپردن وثیقه، پس از سه ماه آزاد شد.
حمیدرضا گودرزی، وكیل نجفی دیروز پس از آزادی موكلش در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: بازداشت موقت برای جرم دارای مجازات قصاص است و وقتی اولیای دم رضایت بدهند، قصاص منتفی می‌شود. در اینجا می‌توان قرار را تبدیل كرد و این رویه برای هر محكومی می‌تواند رخ دهد.
وی افزود: پس از بخشش اولیای‌دم با توجه به وضعیت روحی و جسمی آقای نجفی، درخواست تبدیل قرار را به دادگاه ارائه كردیم كه با مساعدت دادگاه، قرار بازداشت به قرار وثیقه یك میلیاردی تبدیل شد. با سپردن سندملكی، ظهر چهارشنبه موكلم از زندان اوین آزاد شد.
گوردزی درباره آخرین وضعیت پرونده هم گفت: ما به رای اعتراض كردیم و پرونده به احتمال زیاد هفته آینده به دیوان‌عالی كشور ارسال می‌شود. ما اعتقاد داریم قتل شبه‌عمد بوده و امیدواریم دیوان‌عالی كشور دلایل را قبول كند.