قتل مرد همسایه  هنگام سرقت

قتل مرد همسایه هنگام سرقت


با شكسته شدن حكم قصاص مرد جوان كه متهم است نیمه شب همسایه‌اش را قربانی سرقت كرده، وی بار دیگر از خود دفاع می‌كند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، نیمه شب 31فروردین 95 فریادهای كمك‌خواهی یك زن در یكی از محله‌های شریف‌آباد ورامین پیچید و همسایه‌ها كه هراسان از خانه‌شان بیرون دویده بودند با زن جوانی روبه‌رو شدند كه می‌گفت شوهرش، شبانه از سوی یك مرد غریبه كشته شده است. پلیس بلافاصله در جریان قرار گرفت و جسد یوسف كه با ضربه چاقو به شكمش از پا در‌آمده بود.
زن جوان به ماموران گفت: نیمه شب با سر و صداهای شوهرم بیدار شدم و دیدم او با یك مرد غریبه گلاویز است. من از ترس بچه‌ام را در آغوش گرفتم و فریاد كشیدم. مرد غریبه می‌خواست فرار كند كه شوهرم سد راهش شد و مرد غریبه با چاقو به شكم شوهرم زد. گرچه مرد غریبه صورتش را با پارچه پوشانده بود، ولی من او را از صدایش شناختم و گمان می‌كنم همسایه‌مان به نام احمد بود.
با اطلاعاتی كه زن جوان به پلیس داد احمد 26ساله یك ساعت بعد از جنایت شبانه ردیابی و بازداشت شد. او به جنایت با انگیزه سرقت اعتراف كرد و گفت: من و یوسف از سال‌ها قبل همسایه دیوار به دیوار بودیم. من از وضعیت زندگی او مطلع بودم و می‌دانستم در خانه‌اش پول و طلا نگهداری می‌كند. چون وضع مالی بدی داشتم به فكر سرقت افتادم. به همین خاطر صورتم را با پارچه پوشاندم و نیمه‌شب به خانه او رفتم. با خودم چاقو برداشتم و از دیوار وارد خانه یوسف شدم. در حال نزدیك شدن به كمد طلاها بودم كه یوسف بیدار شد و با هم گلاویز شدیم. می‌خواستم فرار كنم، اما او سد راهم شد‌. برای این‌كه او را بترسانم به رویش چاقو كشیدم تا رهایم كند، اما به سمتم حمله كرد و من به ناچار با چاقو به شكم او زدم و فرار كردم.
 با اعتراف‌های احمد وی در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده و با حضور یك مستشار پای میز محاكمه ایستاد و نماینده دادستان، با توجه به صغیر بودن فرزند قربانی از سوی رئیس
 قوه قضاییه برای وی حكم قصاص خواست.
سپس احمد در جایگاه ویژه ایستاد و ادعای تازه‌ای را مطرح كرد. وی خودش را بی‌گناه خواند و گفت: من نمی‌دانم چه كسی یوسف را كشته است و  تحت فشار به قتل اعتراف كرده بودم. ولی حالا می‌گویم بی‌گناهم و نمی‌دانم چرا همسر یوسف مرا به عنوان قاتل همسرش معرفی كرده است.
 در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به قصاص محكوم كردند. با اعتراض احمد به حكم صادره پرونده در شعبه 39 دیوان‌عالی كشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات دیوان‌عالی كشور حكم صادره را شكستند تا احمد بار دیگر از خود دفاع كند.