شاد و شلوغ

شاد و شلوغ


روز گذشته اتفاق‌های مهمی افتاد. در روزی كه دو مرجع تقلید صراحتا علیه ساخت فیلم سینمایی و سریال جناب مولانا مخالفت كردند و در روزی كه بعضی رسانه‌ها در واكنش به این مخالفت، دیدگاه‌های تمجیدآمیز شهید مطهری و آیت‌ا... خامنه‌ای را درباره شمس و مولانا منتشر كردند و در روزی كه هنوز كل‌كل‌های دربی تمام نشده و حاشیه‌هایش بعضا در تحریریه هم دیده می‌شود و در روزی خبر سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجكشان در فیلم جدید مسعود كیمیایی منتشر شد با وجود این‌كه چند ماه قبل در گفت‌وگو با همین جام‌جم، این سرمایه‌گذاری را تكذیب كرده بود و در روزی فراخوان شعار نمایشگاه كتاب سال آینده هم منتشر شد... دقیقا در همین روز حقوق بر و بچه‌های جام‌جم را هم واریز كردند و همین اتفاق و آمدن پیامك حقوق باعث شد كه موجی از شادی تحریریه را فرابگیرد و بچه‌ها بروند كه روزنامه امروز را در 40 صفحه منتشر كنند! خلاصه كه این وضعیت دیروز تحریریه بود! حیف‌مان آمد كه شما را در این خوشحالی شریك نكنیم!
و اما بعد... سینما در تابستان امسال وضعیت مساعدی نداشت. این‌كه می‌گوییم وضعیت مساعدی نداشت نسبت به تابستان پارسال است. این را فقط ما نمی‌گوییم رئیس انجمن سینماداران می‌گوید. ورق بزنید و بروید صفحه 11 ببینید جناب محمد قاصداشرفی در گفت‌وگویی كه با باران حیدری داشته چقدر گلایه كرده و غر زده و از وضعیت خیش خراشمای سینما در تابستان امسال نالیده. خب مشت سینمایی‌های گروه را باز كردیم دیگر! بچه‌های سینمایی برای این‌كه بفهمند این قضیه اختلاف فروش تابستان امسال و سال گذشته سینما از كجا آب می‌خورد رفته‌اند سراغ جماعت سینمادار تا تصویر واقعی‌تری از این مساله به دست آورده و برای شما ترسیم كنند.
در همین صفحه و کنار همین ستونی دوباره یادی از فیلم رستاخیز و محمدرضا درویش کرده‌ایم. در جریان هستید که تقریبا یک هفته قبل و دقیقا همزمان با ایام عزاداری و تاسوعا و عاشورا، نسخه‌ای عربی از فیلم جناب درویش بیرون آمد. ما در همان زمان به طور مبسوط سراغ موضوع رفتیم و با دلایل و قرائن حدس زدیم که به احتمال زیاد، فیلم از جشنواره فیلم بغداد به بیرون درز کرده است. حالا عارضیم به حضور شما که یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به موضوع ورود کرده و گفته که قضیه آنقدرها هم حاد نبوده که بخواهد منجر به توقیف فیلم شود و قس علی ما هذا! مشروح صحبت‌های علی مطهری را همین بغل بخوانید. نماینده‌ای که بعضا به دلیل بعضی اظهارنظرهای شاد فرهنگی، صحبت‌ها و اظهارنظرهایش حاشیه‌دار هم شده است. حالا البته ما در پی این نیستیم که بگوییم این اظهارنظر اخیر جناب مطهری هم محلی از اعراب ندارد.