هک 1200 حساب کاربری در اینستاگرام

هک 1200 حساب کاربری در اینستاگرام


فردی كه با هك اینستاگرام افراد اقدام به ارسال لینك جعلی فیشینگ برای دوستان آنها كرده و ازاین طریق اطلاعات حساب بانكی شان را به‌سرقت برده و حسابشان را خالی می‌كرد دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده پس از ارجاع چند پرونده به پلیس فتای استان البرز در مورد هك حساب كاربری اینستاگرام و ارسال لینك جعلی فیشینگ برای آنها و كلاهبرداری از این طریق دنبال‌کنندگان در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
در تحقیقات اولیه مشخص شد حساب كاربری شكات مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و از سوی هكر، لینك جعلی فیشینگ برای مالباختگان ارسال شده كه پس از كلیك روی لینك به درگاه جعلی وارد شده و اطلاعات حسابشان سرقت شده بود.
با ردیابی پول‌های سرقت شده، ماموران به مردی رسیده و او را احضار كردند كه در تحقیقات مدعی شد كارت بانكی‌اش در اختیار برادر كوچك‌ترش است. ماموران سراغ متهم رفتند اما او با اطلاع از احضار برادرش گریخته بود كه در یكی از روستاهای اطراف كرج شناسایی و دستگیر شد.
متهم ابتدا منكر هرگونه كلاهبرداری بود اما پس از روبه‌رو شدن با مدارك و مستندات، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به سرقت اطلاعات حساب افراد اعتراف كرد.
رئیس پلیس فتای استان البرز در این باره گفت: متهم پس از سرقت اطلاعات حساب افراد، آنها را در اختیار یكی از دوستان مجازی خود قرار می‌داد و او نیز پس از پولشویی و انتقال متعدد وجوه در حساب‌های مختلف سهم وی را برایش ارسال می‌كرد.
سرهنگ اقبالی خاطرنشان كرد: در بررسی‌های تكمیلی مشخص شده متهم علاوه بر سرقت اطلاعات بانكی،1283 حساب كاربری اینستاگرام را هك كرده و شش لینك جعلی فیشینگ نیز طراحی كرده است.