پول می‌دهی یا می‌میری؟

دزد مسلح در برابر مقاومت مالباختگان به آنها شلیك می‌كرد

پول می‌دهی یا می‌میری؟

دزد خشن وقتی با مقاومت طعمه‌هایش روبه‌رو می‌شد، به آنها شلیك می‌كرد. اتفاقی که باعث شد یكی از قربانیان تا یك قدمی مرگ پیش برود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه 28 مرداد امسال و به دنبال گزارش تیراندازی در خیابان ملاصدرا در دستور كار پلیس قرار گرفت. ماموران با حضور در محل تیراندازی متوجه شدند، مردی در كنار خودرویش از ناحیه سینه هدف شلیك قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.
همسر این مرد كه شاهد ماجرا بوده به ماموران گفت: من و همسرم در حال پیاده شدن از خودروی سوزوكی بودیم كه ناگهان مردی حدود 30 ساله با تهدید سلاح گرم كیف دستی‌ام را كشید، ولی همسرم به سرعت كیف را داخل خودرو انداخت و مانع سرقت كیف شد. سارق از این كار همسرم عصبانی شد و یك تیر به سینه همسرم شلیك كرد و با یك دستگاه خودروی پژو 405 مشكی رنگ از محل گریخت.
تحقیقات برای دستگیری سارق مسلح آغاز شده بود كه پس از دو ساعت سرقت مسلحانه مشابهی به پلیس گزارش شد. كارآگاهان راهی محل سرقت شدند كه زن جوانی در شكایتی مشابه گفت: در حال پیاده شدن از خودروام بودم كه ناگهان مرد جوانی به سمتم حمله ور شد و با سلاح كمری كه در دست داشت قصد داشت كیف‌دستی‌ام را سرقت كند. كمی مقاومت كردم ولی سارق یك تیر هوایی شیلك كرد و كیفم را بدون هیچ گونه مقاومتی به وی دادم . داخل كیفم 15 میلیون تومان پول بود.
مشخصات خودروی سارق در اختیار گشتی‌های پلیس قرار گرفت و ماموران كلانتری 126 تهرانپارس خودروی پژو را در اتوبان باقری شناسایی و به تعقیب او پرداختند كه سارق مسلح پس از برخورد خودرو با گاردریل بزرگراه پیاده فرار كرد.
در بازرسی از خودرو یك قبضه سلاح كلت كشف شد. كارآگاهان با بررسی اركان خودرو مالك آن به نام رامین 31ساله را شناسایی و در آخرین روزهای شهریور او را در گلشهر كرج دستگیر كردند.متهم در بازجویی‌ها گفت: سلاح را در یكی از شهرهای غربی كشور خریدم و حدود پنج ماه است به همین شیوه از رهگذران سرقت و زورگیری می‌كنم و تاكنون مرتكب 30 فقره سرقت از رهگذران شده‌ام. با پول‌های سرقتی موادمخدر می‌خریدم.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: تاكنون پنج مالباخته كه به این شیوه از آنها زورگیری شده، با مراجعه به پلیس متهم را شناسایی كرده اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.