شب شوم مسافران انگلیس

دزدان گروگانگیر به 10 سال زندان محكوم شدند

شب شوم مسافران انگلیس

سرایدار خانه مسكونی در فرمانیه كه گمان می‌كرد سفر یكی از اهالی ساختمان به طول می‌انجامد، همراه دو مرد از همشهریان خود نقشه سرقت از خانه را كشید. اما درست زمانی كه سارقان در خانه بودند، صاحبخانه از راه رسید و نقشه‌شان نقش برآب شد. متهمان روز گذشته در دادگاه كیفری یك استان تهران به ده سال حبس محكوم شدند.
سال گذشته بود كه شهاب و همسرش در نیمه‌های شب از سفر انگلستان به تهران رسیدند و به خانه خود در فرمانیه رفتند. زمانی كه صاحبخانه در خانه خودش را باز كرد، دید دو غریبه در خانه او هستند. شواهد حكایت از آن داشت كه آنها به قصد سرقت وارد خانه شده‌اند اما با ورود صاحبخانه نه‌تنها پا به فرار نگذاشتند، بلكه دست و پای صاحبخانه را بستند و با ضرب و جرح آنها با چاقو، سعی كردند شهاب و همسرش را وادار به باز كردن گاوصندوق كنند. ساعتی گذشت و سارقان كه آسیب جدی به صاحبخانه زده بودند، در حالی كه احتمال می‌دادند سایر ساكنان به سر و صدا مشكوك شوند از محل گریختند و مقداری از وسایل خانه را هم سرقت كردند.
شهاب در طرح شكایت خود به ماموران پلیس گفت: هنگامی كه سارقان داشتند از خانه بیرون می‌رفتند، دیدم ماسك یكی از آنها افتاد. چهره آن مرد را دیدم و گمان می‌كنم قبلا او را در خانه سرایدارمان دیده‌ام. لهجه آنها هم دقیقا شبیه لهجه سرایدار بود.
به این ترتیب سرایدار محل سكونت شهاب به‌عنوان اولین مظنون پرونده دستگیر شد و اعتراف كرد كه گمان می‌كرده سفر شهاب و همسرش چند هفته دیگر طول می‌كشد و برای همین نقشه سرقت از خانه آنها را كشید.
متهمان اصلی پرونده با اطلاعاتی كه سرایدار در اختیار آنها قرار داد دستگیر شدند و به اتهام خود اعتراف كردند.
روز گذشته در شعبه یازدهم دادگاه كیفری یك استان تهران رسیدگی به پرونده آغاز شد، اما مرد سرایدار و همسرش كه اتهام معاونت در سرقت را یدك می‌كشند، در دادگاه حاضر نبودند.
شاكی رو به قاضی گفت: من از این دو نفر شكایت دارم.آنها دست و پای مرا بستند و جراحت عمیقی روی صورت من با چاقو ایجاد كردند و ضربه‌های خیلی زیادی به من زدند.
در ادامه متهمان پرونده ضمن اقرار به بزه انتسابی از دادگاه تقاضای تخفیف در مجازات كردند.قضات دادگاه بعد از بررسی محتویات پرونده متهمان را به ده‌سال حبس محكوم كردند. رسیدگی به اتهام سرایدار و همسرش در جلسه بعدی دادگاه انجام خواهد شد.