اطلاعات كارت بانكی را در سایت‌های مشكوك وارد نكنید

اطلاعات كارت بانكی را در سایت‌های مشكوك وارد نكنید


با توجه به افزایش تعداد سایت‌های جعلی در فضای پرداخت كشور، بانك مركزی از دارندگان كارت‌های بانكی درخواست كرد هنگام انجام عملیات بانكی و خرید در فضای مجازی، توجه و دقت لازم را به عمل آورده و از ورود و افشای اطلاعات كارت خود در سایت‌های نامعتبر و مشكوك خودداری کنند.
به گزارش فارس، بانك مركزی اعلام كرد در راستای صیانت و محافظت از دارایی مشتریان و به‌منظور مقابله با سایت‌های جعلی و جلوگیری از فیشینگ درگاه‌های پرداخت همواره اقدام به شناسایی درگاه‌های تقلبی و پیگیری برای مسدودسازی و غیرفعال شدن این درگاه‌ها می‌کند.
درگاه‌های جعلی پرداخت یا فیشینگ توسط مجرمان سایبری به منظور سرقت اطلاعات كارت مردم، طراحی شده و در اینترنت بارگذاری می‌شوند. با توجه به این‌كه اطلاعات كارت (شماره كارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و كد CVV2) برای انجام تراكنش‌های كارتی اینترنتی مانند خرید و انتقال وجه كارت به كارت استفاده می‌شود، مجرمان همواره سعی در سرقت این اطلاعات با فریب مردم از طریق صفحات فیشینگ دارند. بانك مركزی با همكاری بانك‌ها و مؤسسات اعتباری و شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اقدامات پیشگیرانه متعددی برای حفاظت از دارایی شهروندان در برابر این نوع كلاهبرداری‌ها به انجام رسانده‌اند.