«امیركبیر» به شبكه 4 رسید

«امیركبیر» به شبكه 4 رسید


مجموعه تلویزیونی «امیركبیر» محصول سال 1364 به كارگردانی سعید نیكپور از 18 مهر روی آنتن شبكه چهار سیما می‌رود.
به گزارش جام‌جم، امیركبیر یكی از سریال‌های محبوب دهه ۶۰ تلویزیون در گونه تاریخی است كه پرویز زاهدی فیلمنامه آن را نوشت و سعید نیكپور آن را كارگردانی كرد. خود او در این سریال در كنار ایرج راد، محمد مطیع، فخری خوروش، ژاله علو، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شمسی فضل‌ا...ی، پرویز پورحسینی،‌هادی مرزبان، غلامرضا طباطبایی، سروش خلیلی، حمید مهرآرا، علی رامز، غلامحسین لطفی و محمد عمرانی به نقش‌آفرینی در آن پرداخته است.
این مجموعه تلویزیونی سال ۱۳۶۳ ضبط و پخش آن از اردیبهشت‌ ۶۴ از شبكه یك شروع شد.
داستان سریال امیركبیر: امیركبیر، یكی از صدراعظم‌های ایران در دوره ناصرالدین‌شاه قاجار، اصلاحات كشور را اندكی پس از رسیدن به صدارت آغاز می‌كند. به دستور او مدرسه دارالفنون برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس می‌شود و روزنامه وقایع‌اتفاقیه را راه‌اندازی می‌كند. تصمیمات و قوانین وضع‌شده جدید به مذاق درباریان خوش نمی‌آید و امیركبیر با توطئه اطرافیان شاه از مقام خود بركنار و به كاشان تبعید می‌شود و ...
آخرین قسمت از مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» چهارشنبه 17 مهر از شبكه چهار سیما پخش می‌شود و از پنجشنبه 18 مهر، هرشب 12 بامداد سریال امیركبیر از شبكه دانایی و خردورزی روی آنتن می‌رود. این سریال هر روز ساعت 18 بازپخش می‌شود.