اجرا در بزرگراه نجف - كربلا

اجرا در بزرگراه نجف - كربلا


كوروش زارعی، مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری این روزها در عرصه نمایش‌های میدانی برای اجرا در كشور عراق و شركت در همایش تئاتر پیاده روی اربعین فعال است. استاد كه بازی‌های تئاتری‌اش را خیلی‌ها پس ذهن‌شان دارند درباره برنامه امسالش به فارس گفته امسال به لطف خدا چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر اربعین از داخل خاك ایران و مرزهای شلمچه، خسروی و مهران آغاز می‌شود.
زارعی این را هم اضافه كرده كه ابتدا از بامداد جمعه در نجف و چهار روز هم در مسیر پیاده‌روی موكب‌هایی تدارك دیده شده و از قبل برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای نمایش‌ها انجام شده است.
مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به این‌كه پنج گروه نمایشی در مرزهای ایران و سایر گروه‌ها شامل 15 گروه نمایشی در عراق فعال خواهند بود،‌ افزود: تعزیه‌ها به زبان‌های عربی،‌ فارسی، تركی و انگلیسی خواهد بود و سایر ژانرها مقتل‌خوانی، خیابانی، عروسكی و... نیز هستند. در تلاشیم برای سال‌های آتی به سایر زبان‌ها برای كشورهای دیگر نیز نمایش داشته باشیم تا پیام اربعین را به همه برسانیم.
وی اظهار كرد: همه برنامه‌های تئاتر پیاده‌روی در روز اربعین در كشور عراق ختم خواهد شد. ما خودمان هم نمایش «المسیح فی الطف» را كه محصول مشتركی از كشورهای ایران و عراق و سوریه است داریم كه این كار 45 بازیگر و هنرور عراقی و عوامل فنی ایرانی و پنج بازیگر سوری دارد. این نمایش درباره كاروان اسرای كربلا است كه در شهر حلب متوقف می‌شود. یك شب سر مطهر امام حسین(ع)‌ در اینجا متوقف بوده است.
وی با بیان این‌كه این نمایش تولید سازمان اوج است، گفت: دوستان تئاتری ما در مسیر پیاده‌روی هم برای این كار استیج بزرگی آماده كردند تا كار را ارائه دهیم.
زارعی با اشاره به این‌كه دوستان عراقی ما برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت سال آینده اظهار تمایل برای حضور كردند و فیلم‌هایشان را برای ما هم فرستادند، گفت: قرار است باز هم آثار جدید برسد. آنها خیلی برای مراوده و دوستی با ما در عرصه هنری اظهار تمایل می‌كنند.