ویلموتس: هجومی بازی می‌كنیم

ویلموتس: هجومی بازی می‌كنیم


مارك ویلموتس، سرمربی تیم ملی در كنفرانس دیروز، درباره بازی با كامبوج حرف زد:
 در اولین بازی خانگی، قصدمان گرفتن سه امتیاز است. برد برایمان مهم است و می‌خواهیم هجومی بازی كنیم و برد را با گل‌های زیاد جشن بگیریم. در بازی‌های قبلی خواستیم فشار زیادی وارد بیاوریم و بیشترین موقعیت گل را ایجاد كنیم.
 هدف اولیه ما كوتاه مدت است. این‌كه در مسابقات انتخابی به‌خوبی پیش برویم و امتیاز بازی‌ها را بگیریم. می‌خواهیم بازی هجومی انجام دهیم و در گروهمان اول باشیم.
 من یك مربی‌ام. بازیكنان و تیم ملی كشور ایران را دوست دارم. هدفمان این است كه در حال حاضر با تیم ملی موفق شویم. مسائل دیگر از جمله مسائل مالی حل می‌شود.
 درباره فاصله زیاد بین خطوط سه‌گانه تیم ایران گفتید. بدون آن‌كه بخواهم مخالف نظر شما باشم باید اذعان كنم چطور می‌توان یك بازی هجومی انجام داد و در دفاع ریسك نكرد. در زندگی باید همیشه ریسك كرد و این ریسك را پذیرفت.
 اگر از من بازی تدافعی بخواهید، باید بگویم من این‌گونه بازی را نمی‌دانم و دوست ندارم. اگر هم بلد باشم سردار آزمون خوشش نخواهد آمد. ما می‌خواهیم هفت هشت موقعیت گل در هر بازی داشته باشیم.
 درهای تیم ملی همیشه باز است. جهانبخش 90 دقیقه مقابل هنگ‌كنگ بازی كرد. به برایتون برگشت و مصدوم شد. با تیم پزشكی باشگاه برایتون در تماس بودیم. جهانبخش ده روز نتوانست تمرین كند و بدنش هم آماده نبود. من از كیفیت صحبت نمی‌كنم، بلكه از ریتم بازی حرف می‌زنم؛ ضمن این‌كه نگاه بلندمدتی داشتیم تا جهانبخش در باشگاهش بماند و بتواند عملكرد خوبی در برایتون داشته باشد.
 این اتفاق برای عزت‌اللهی و صیادمنش هم افتاده است. بازیكن اگر نتواند در تیم باشگاهی‌اش بازی كند در تیم ملی هم نمی‌تواند باشد. هدف دیگر از تفاوت‌های لیست این است كه بازیكنی فكر نكند همیشه در تیم ملی حضور دارد.
 هدف ما رسیدن به جام جهانی است و برنامه دوم عبور از مرحله گروهی جام جهانی است كه ایران تاكنون به آن مرحله نرسیده است.