مذاكرات عربستان با انصارا...

مذاكرات عربستان با انصارا...

شبكه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع مطلع خود اعلام كرد هم‌اكنون مذاكرات بین عربستان و كمیته‌های مردمی یمن به منظور برقراری آتش‌بس دوجانبه جریان دارد.
دو طرف همچنین یك كمیته سیاسی- نظامی به‌منظور بررسی اقدامات لازم برای توقف نبرد در مرزها و پایان یافتن حملات هوایی تشكیل داده‌اند.
به گزارش ایرنا، كمیته‌های مردمی یمن، ماه گذشته میلادی اعلام كرد به‌طور یك‌جانبه گلوله باران و موشك باران عربستان را متوقف می‌كند و از ائتلاف سعودی نیز می‌خواهد بمباران یمن را متوقف كند. درهمان زمان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ابراز امیدواری كرد كه این امر به گفت‌وگوی سیاسی منجر شود. شبكه الجزیره همچنین به نقل از منابعی كه نام آنها را فاش نكرد گفت خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع سعودی و برادر محمد بن سلمان موفق شده است به‌صورت مستقیم و تلفنی با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت‌وگو كند. این تماس چند روز پس از آغاز آتش‌بس یكجانبه اعلام شده از سوی كمیته‌های مردمی یمن اواخر سپتامبر گذشته انجام شد و بیانیه آتش بس را المشاط قرائت كرده بود. ائتلاف متجاوز سعودی از 6 فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی علیه این کشور كرد. این تجاوز نظامی تاكنون جز كشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این كشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است. عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریكا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند بود. آخرین خبرهای روز گذشته حاكی از آن بود كه شش نظامی دیگر سعودی در مرز جنوب این كشور با یمن كشته شده‌اند. درگیری‌های مرزی عربستان با یمن همچنان به صورت پراكنده ادامه دارد.