بررسی اعتیاد زنان در شبكه آموزش

بررسی اعتیاد زنان در شبكه آموزش


برنامه تلویزیونی «اعتیاد و زنان» با موضوع اعتیاد زنان در 26 قسمت درباره آموزش خانواده‌ها از مرحله گرایش بانوان به اعتیاد تا درمان و روش‌های پیشگیری آن و بررسی عوامل گرایش اعتیاد، اختلالات روحی، جسمی و خطرات تهدیدكننده آن برای جامعه از شبكه آموزش سیما روی آنتن می‌رود.
این برنامه در قالب گزارش با گفتارهایی از زبان راوی و شخص معتاد یا خانواده، اطرافیان و ... شروع می‌شود و در ادامه با حضور كارشناسان در فضای مجازی، كمپ‌های درمان، درمانگاه‌ها و بازگو كردن مشكلات و معضلات اعتیاد به صورت تحقیقاتی و عملیاتی راهكارهای آن در جلوگیری و برخورد برای خانواده‌ها مطرح خواهد شد.
همچنین در بخش «روایت» بانویی كه با حضور در كمپ به زندگی بازگشته است، داستان اعتیاد خود را تعریف می‌كند.
در بخش داستانی با نام «زشت / زیبا» به پرونده‌های واقعی و بازسازی گفتارهای فرد معتاد پرداخته می‌شود و در قالب داستانك ارائه خواهد شد.
در بخش «چرا و اگر» این برنامه، راوی و كارشناس با توجه به اتفاقاتی كه در مسیر داستان برای فردی كه در معرض خطر اعتیاد قرار دارد یا برای شخص معتاد، خانواده و اطرافیان او می‌افتد و در فضای گرافیكی با نشان دادن معضلاتی كه اعتیاد در جسم و روح فرد به وجود می‌آورد، به تصویر كشیده شده و پیام‌هایی را به خانواده‌ها اعلام می‌كنند.
بخش «در كمپ» هم بر اساس صحبت و گفت‌وگوهای مثبت و امیدبخش از زبان فرد یا افراد در حال ترك و خانواده‌های آنان تهیه شده است.
در بخش «زوم» نیز كه شامل دو بخش است گفت‌وگو با مردم انجام می‌شود كه آنها می‌توانند اعضای یك تشكل مردمی غیردولتی فعال در پیشگیری اعتیاد باشند یا افرادی كه برای آزمایش‌های تست اعتیاد، اشتغال یا ازدواج در یك مركز درمانی به انتظار ایستاده‌اند یا شركت‌كنندگان در مراسم ختم و شاگردان مدرسه‌ای كه همكلاسی خود را به خاطر اعتیاد از دست داده‌اند.
در ادامه در بخش «راوی» هم فرد روایت‌كننده در فضای گرافیكی نتیجه‌گیری كرده و به خانواده‌ها پیام‌هایی را درباره روش‌های درك و كنترل فرزندانشان برای ترك مواد مخدر اعلام می‌كند.
برنامه اعتیاد و زنان به كارگردانی حسین آوینی و تهیه‌كنندگی سید جلال چاوشیان و با مشاركت ستاد مبارزه با مواد مخدر پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در ۲۶ قسمت به مدت ۳۰ دقیقه از شبكه آموزش سیما پخش خواهد شد.