اخلاق مزاجتان چطور است؟!

اخلاق مزاجتان چطور است؟!


دموی‌ها (گرم و تر): استعداد شاعری دارند. علاقه‌مند به طبیعت، با محبت، بلند پرواز، دوراندیش، اهل خیر و معنویت، خوش‌اخلاق و خوشرو، شجاع و جسور، دارای توان ریسك، اعتماد به نفس بالا، سخاوتمند، تنوع طلب و بی‌علاقه به كار تكراری هستند.
ضمن این‌كه معمولا بی‌نظم، نوعدوست، معمولا بدحال در تابستان، دارای هوش و حافظه قوی، قدرت رهبری بالا، چالاك و پرانرژی، پرجنب و جوش، مستعد شقاوت آنی، اجتماعی و خوش‌مشرب هستند.
صفراوی‌ها (گرم و خشك): آنها زود عصبانی می‌شوند و زود هم عصبانیتشان فروكش می‌كند؛ برای همین است كه خیلی نباید از دستشان ناراحت شوید. بسیار پرانرژی و پرتحرك، باهوش و زیرك، پرحرف، چالاك و سریع، افرادی دقیق، منظم و تیزبین هستند و پیوسته سریع و بلند صحبت می‌كنند.
 كم‌خواب و دارای حافظه قوی و قدرت یادگیری بالا هستند و روابط اجتماعی قوی و قدرت رهبری زیادی دارند. عجول بودن و بی‌قراری از ویژگی‌های آنهاست.
سودایی‌ها (سرد و خشك): این افراد كم‌خواب، دقیق، منظم، دوراندیش، محاسبه‌گر، محتاط، پراسترس و وسواسی هستند و بیشتر اوقات دچــــار نــــــــــگرانی و دودلـــــــــــــــــی در تصمیم‌گیری‌ها می‌شوند.
لجباز، اهل فكر و خیال زیاد، خودخور و درونگرا، كم‌انرژی، مستعد افسردگی و در تصمیمات خود بسیار پایدار و ثابت‌قدم، سمج و كینه‌ای هستند و بااحتیاط، دقت، آرام و كند صحبت می‌كنند. آنها اصرار دارند هر كاری را به انجام برسانند و جنبه عقلانی امور را بیشتر مدنظر
دارند.
خشك بودن، معاشرت كم و اهل امور فنی بودن از صفات بارز آنهاست. بلغمی‌ها (سرد و تر): خواب‌های سنگین و زیاد دارند. راحت و بی‌قید نسبت به اكثر مسائل رفتار می‌كنند.
 بی‌خیال، كم‌انرژی، كم جنب‌و‌جوش، كند، فراموشكار و كندذهن هستند و همه چیز را راحت می‌گیرند؛ آنقدر كه خود را درگیر چیزی نمی‌كنند. در ریسك كردن ناتوان، بی‌اراده و متأثر از دیگران هستند. آرام، صبور، تسلیم‌پذیر، مسالمت‌جو، دوراندیش و بااحتیاط هستند و شجاعت ندارند.
تمركز ضعیف، حافظه ضعیف، روابط اجتماعی ضعیف، بی‌تفاوت در مقابل عشق و احساسات هم از دیگر ویژگی‌های این افراد
 است.
انسان معتدل: نسبتا گرم، استخوان‌بندی شانه‌ها، كمر و ساق درشت، درشتی و باریكی اندام متوسط، عضلات اندام پر و كشیده، پوست گندمگون متمایل به گلگون، لطافت و رطوبت پوست نه نرم و مرطوب و نه خشك به میزانی كه مزاج گرم‌تر می‌شود، قفسه سینه پهن‌تر و بزرگ‌تر، اندام‌ها بزرگ‌تر، عروق برجسته‌تر و قابل مشاهده می‌شود.