در روسیه هم پرچم ایران را بالا می‌برم

گفت‌وگو با حسین روحانی که سرمربی تیم ملی كاراته روسیه شده است

در روسیه هم پرچم ایران را بالا می‌برم

 حسین روحانی، عضو كادر فنی تیم ملی كاراته كشورمان پس از مذاكره طولانی با مسؤولان فدراسیون كاراته روسیه با آنها برای هدایت تیم ملی این كشور به توافق رسید. وی روز جمعه راهی مسكو شد تا پس از عقد قرارداد، كار خود را با كاراته‌كاهای روسیه آغاز كند. روحانی كه خودش یكی از بهترین‌كاراته كاهای تاریخ ورزش ایران است و چهار مدال طلا، نقره و برنز جهان، طلا و نقره بازی‌های آسیایی و دو نقره قهرمانی آسیا را در كارنامه دارد درباره این اتفاق می‌گوید: «خوشحالم، اما دلم برای ایران حسابی تنگ می‌شود. »
 این اتفاق چه زمانی قطعی شد؟
لیگ جهانی كاراته در روسیه بود. همان جا به من پیشنهاد دادند و جلسات متعددی را با رئیس فدراسیون كاراته این كشور برگزار كردم. تا جایی كه می‌دانم پنج شش مربی دیگر هم رزومه داده بودند كه در نهایت با من به توافق رسیدند.
 الان قرارداد امضا شده؟
دیروز به توافق نهایی رسیدیم و از روز شنبه رسما فعالیتم را در این كشور آغاز خواهم كرد. امروز و فردا مسابقات قهرمانی این كشور در كازان برگزار می‌شود كه باید آنها را زیر نظر بگیرم. تا جایی كه می‌دانم و توافق كرده‌ایم یكی از قهرمان‌های روسیه هم كه از دوستان خودم هم هست به‌عنوان دستیار در تیم ملی فعالیت خواهد كرد.
 آقای روحانی، كمتر از 9 ماه دیگر به المپیك مانده است. الان اوضاع كاراته‌كاهای روسی چطور است؟ امیدی برای حضور در المپیك دارید؟
شرایط كه زیاد خوب نیست. باید ببینیم در ادامه راه چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد. البته راه برای كسب سهمیه باز است. سال آینده برای نخستین‌بار كاراته در المپیك حضور دارد و روس‌ها هم دوست دارند نماینده‌ای در این تورنمنت مهم داشته باشند. كار سخت است اما ما تلاش خودمان را خواهیم كرد. امیدوارم اتفاق‌های خوبی بیفتد و بتوانیم روزهای خوبی را رقم بزنیم.
 بازتاب حضور در شما در روسیه هم عالی بود. كاراته ما حالا به جایی رسیده كه مربیانش لژیونر می‌شوند و این اتفاق بزرگی است.
قطعا همین‌طور است. این اتفاق به همین سادگی‌ها نیفتاده است و حاصل سال‌ها تلاش كسانی است كه در این رشته ورزشی فعالیت كرده‌اند. من خودم سال‌ها در تیم ملی بودم و هر بار كه مبارزه می‌كردم هدفم فقط یك چیز بود؛ بالا بردن پرچم ایران. این بار هم فرقی نمی‌كند. در جبهه دیگری داریم مبارزه می‌كنیم و هدفم باز هم همین است. مطمئن هستیم كه با توجه به جایگاه كاراته ایران، بچه‌ها در ادامه مسیر موفق‌تر خواهند شد. برای رئیس فدراسیون كاراته، هروی سرمربی تیم ملی و بچه‌های تیم ملی كاراته كه طی این سال‌ها موفق بودند آرزوی موفقیت می‌كنم و ان‌شاءا... در المپیك توكیو با تمام سهمیه حضور داشته باشیم و با خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها به ایران بازگردیم.