حاشیه دادگاه

حاشیه دادگاه

    ساعت 9 و 10 دقیقه صبح بود كه محمدعلی نجفی وارد سالن اجتماعات دادگاه كیفری یك استان تهران شد و رسیدگی به جلسه آغاز شد.
    دكتر كاهانی، یكی از كارشناسان پزشكی قانونی حاضر در دادگاه در نظریه جنجالی خود گفت: «در پزشكی قانونی عكس رادیوگرافی از استخوان جناغ سینه تهیه نشده است، اما شاید با نبش قبر بتوان این عكس رادیو‌گرافی را تهیه كرد تا اثبات شود علت دفرمه شدن گلوله دقیقا چه بوده است.»
    این موضوع در فضای مجازی خبر‌ساز شده بود كه رئیس دادگاه در پایان جلسه محاكمه گفت: «لزومی بر نبش قبر وجود ندارد و انجام این امر از نظر دادگاه منتفی است. همچنین ضرورتی برای خروج گلوله از وان حمام وجود ندارد و دستور به اقدام به این كار داده نمی‌شود. رای پرونده تا یك هفته دیگر با مشورت هیات قضایی صادر خواهد شد.»
    دومین جلسه رسیدگی پس از 185 دقیقه بالاخره پایان یافت و قاضی ختم جلسه دادرسی را اعلام كرد.
    گودرزی، وكیل نجفی بعداز اعلام ختم جلسه دادرسی در جمع خبرنگاران گفت: «تلاش ما برای آزادی موكلم به قید وثیقه همچنان ادامه دارد.وثیقه‌ای كه پیش از این برای آزادی او توسط فرزند برادرش اجرا گذاشته شده بود، همچنان آزاد نشده. صحبت‌هایی در این خصوص انجام شده و استنباط من از نتیجه این مذاكرات این است كه نجفی تا یك هفته دیگر آزاد شود.»
    لاله عقبایی در دفاعیات خود در دادگاه اشاره‌ای به سمت خود در پرونده قبلی خانواده نجفی كرد. او بعد از ختم جلسه دادرسی در توضیح این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم گفت: «مدت‌هاست با خانواده موكلم آشنا هستم و معاشرت ما فراتر از ارتباط وكیل و موكل است. برای همین خانم سرور تابشیان، همسر آقای نجفی در پرونده طلاقشان بنده را به عنوان وكیل خود معرفی كردند. پرونده طلاق در آن زمان با توجه به برخی مسائل حاشیه‌ای باز شده بود و مساله‌ای ناخواسته بود كه با میل و رغبت طرفین همراه نبود. بعد هم موضوع طلاق منتفی شده و هرگز صیغه طلاق بین آقای نجفی و همسرش جاری نشد و همچنان خانم تابشیان در زوجیت آقای نجفی هستند.»
 عقبایی در ادامه گفت: «ارتباط آقای نجفی و همسرش ارتباط خوبی بود و خانم تابشیان همیشه همراه ایشان بودند. نجفی در دوره‌ای از وزارت خود،یك شب در هفته را در محل كار می‌گذراند و به كارهای عقب افتاده رسیدگی می‌كرد. در تمام آن شب‌ها همسرش در كنار او در محل كارش حضور داشت.»