كلاهبرداری با فروش زمین‌های توقیفی دادگستری

كلاهبرداری با فروش زمین‌های توقیفی دادگستری


دو مرد كه با راه‌اندازی یك شركت كاغذی، زمین‌های توقیف‌شده از سوی دادگستری را می‌فروختند و كلاهبرداری می‌‌كردند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، از سال 95 افرادی با حضور در شعبه 12 دادسرای ناحیه ۳ شهید بهشتی كرج از دو مرد به نام‌های محسن و بهروز كه با راه‌اندازی یك شركت كاغذی در كرج با سربرگ بنیاد شهید، خودرو و زمین به آنها فروخته بودند، شكایت كردند. تحقیقات در این پرونده نشان می‌داد متهمان با قطعه‌بندی زمین‌هایی كه در توقیف دادگستری بودند آن را به متقاضیان فروخته است. ارزش مالی این زمین‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان بود. چندی پیش پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور كار ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. جست‌وجوهای پلیسی برای دستگیری این دو نفر ادامه داشت تا این‌كه چند روز پیش مخفیگاه محسن۴۲ ساله شناسایی و او با هماهنگی قضایی بازداشت شد. او با انتقال به پلیس آگاهی گفت: دوستم بهروز 50 ساله، پیشنهاد راه‌اندازی این شركت را به من داد كه قبول كردم. او با درج آگهی‌های فروش ویژه خودرو و زمین متقاضیان را وسوسه و ترغیب به خرید می‌كرد. سپس با جعل سربرگ بنیاد شهید اقدام به قطعه‌بندی زمین‌های حوالی كرج و فروش آن به متقاضیان می‌كردیم تا این كه مشخص شد زمین‌ها در توقیف دادگستری است .
در حالی كه ۸۰ نفر از مالباختگان محسن را شناسایی كرده بودند او راهی زندان شد و تحقیقات برای بازداشت همدست ۵۰ساله‌اش ادامه داشت تا این‌كه مشخص شد او با راه‌اندازی دفتری مشابه در منطقه ازگل تهران مشغول كلاهبراری است. او نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در مخفیگاهش بازداشت شد.  سرهنگ كارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان به همدستی با یكدیگر در این كلاهبرداری‌های سریالی اعتراف كرده‌اند.