آمــــــار  نیمــــــه اول

از طلسم 7ساله شاهین تا طلسم 7 ساله صنعت نفت

آمــــــار نیمــــــه اول

با صعود سپاهان به صدر جدول، شكست خانگی استقلال بدون استراماچونی، پیروزی پرسپولیس و شهر خودرو در ثانیه‌های پایانی و پایان شكست ناپذیری نفت مسجد سلیمان، پرونده هفته شانزدهم لیگ برتر هم بسته شد. با اتمام این هفته، تعطیلات زمستانی نیم فصل برای چهار تیم استقلال، فولاد، ذوب آهن و سایپا آغاز شد و 12 تیم دیگر هم بعد از شش بازی معوقه لیگ و سه بازی جام حذفی در روزهای دوم، سوم، ششم و هفتم دی ماه وارد تعطیلات می‌شوند؛ تعطیلاتی كه هنوز زمانش مشخص نیست و بر اساس آنچه سایت سازمان لیگ برتر اعلام كرده، هفته هفدهم قرار است در زمان نامعلوم برگزار شود!

۲۱۷
پارس جنوبی جم بعد از 217 روز (هفت ماه و سه روز) در جم شكست خورد. آخرین باخت خانگی این تیم در هفته سی ام لیگ هجدهم بود كه اتفاقا مقابل همین تیم پرسپولیس رقم خورد. پارس در این 217 روز فقط یك بار طعم برد را در لیگ برتر چشیده است!

۲۱
طلسم نبردن‌های شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر به عدد 21 رسید. آخرین باری كه این تیم در لیگ برتر پیروز شد در فروردین سال 91 بود كه نفت تهران را در بوشهر با یك گل بردند. بعد از آن شاهین پنج بار در لیگ یازدهم و 16 بار در لیگ نوزدهم با تیم‌های لیگ برتری روبه‌رو شده، بدون حتی یك برد!

۲۰
سپاهان با پیروزی مقابل شاهین شهرداری بوشهر به ركورد 20 بازی بدون باخت در لیگ برتر رسید. آخرین شكست سپاهانی‌ها در لیگ به هفته بیست و پنجم لیگ هجدهم برمی‌گردد كه طلایی‌پوشان در اصفهان با یك گل مغلوب استقلال شدند.

۱۶
تعداد گل‌های زهردارترین خط حمله لیگ با گلی كه شیخ دیاباته به ماشین‌سازی زد به عدد 16 رسید.  حالا مهدی قائدی و شیخ، هر دو با هشت گل زده در صدر جدول گلزنان هستند. بعد از این دو زوج مهدی ترابی و علی علیپور با 12 گل دومین زوج خطرناک لیگ نوزدهم هستند.



۱۵
نفت مسجد سلیمان بعد از ۱۵ هفته سرانجام طعم شكست را چشید. این تیم كه یك نیم فصل شكست نخورده بود، در آغاز دور برگشت با یك گل به تراكتور باخت تا ركورد جالب توجهش از عدد 15 عبور نكند. باخت قبلی نفت در هفته آخر لیگ چهاردهم مقابل ملوان رقم خورد.

۱۲
 سایپا بعد از 12 بازی با ابراهیم صادقی در لیگ برتر برد. این طولانی ترین انتظار بازیكنان سایپا برای رسیدن به برد در تاریخ لیگ برتر بود. نارنجی‌پوشان این طلسم را با پیروزی 3 بر یك مقابل ذوب‌آهن از بین بردند. سایپا تا اینجای فصل سه برد داشته كه دو تای آن مقابل ذوب‌آهن بوده!

۱۱
 پیام نیازمند با بسته نگه‌داشتن دروازه سپاهان مقابل شاهین، برای یازدهمین بار در این فصل كلین شیت كرد تا همچنان ركورددار باقی بماند. فعلا رشید مظاهری سایه به سایه نیازمند در حركت است. رشید این هفته دهمین كلین شیت خود را در چهاردهمین بازی تراكتور جشن گرفت.

۱۰
 پرسپولیس با كالدرون به دهمین برد این فصل خود در لیگ برتر رسید تا اولین تیمی باشد كه تعداد بردهایش دورقمی می‌شود. نكته جالب اینجاست كه پرسپولیس با وجود دو برد بیشتر نسبت به استقلال و سپاهان، هنوز در لیگ نوزدهم صدرنشین نشده است.

۷
 با تساوی 2 بر 2 صنعت نفت و فولاد در شهرآورد خوزستان، طلسم شكست ناپذیری فولاد در ورزشگاه تختی آبادان حالا از مرز هفت سال گذشت. آخرین باری كه صنعت در خانه، فولاد را شكست داد، اسفند سال 91 بود. آنها روز جمعه فقط یك دقیقه با پیروزی فاصله داشتند اما گل دقیقه 93 شیمبا از روی نقطه پنالتی باعث شد این طلسم از مرز هفت سال عبور كند.

۴
 پرسپولیس در جم به چهارمین برد متوالی خود در لیگ نوزدهم دست یافت. استقلال با شش برد متوالی همچنان ركورددار این فصل است و پرسپولیس برای عبور از این ركورد باید در سه بازی بعدی خود نساجی، تراكتور و صنعت نفت را شكست بدهد.

۳
 كی‌روش استنلی با زدن سه گل به شاهین بوشهر هت‌تریك كرد تا سومین بازیكن سه گله لیگ نوزدهم لقب بگیرد. پیش از این علی علیپور در هفته هشتم و شیخ دیاباته در هفته نهم، با گلزنی مقابل شاهین و تراكتور، برای تیم‌های پرسپولیس و استقلال هت‌تریك كرده بودند.

۲
 نام استقلال با شكست مقابل ماشین‌سازی، در كنار شهر خودرو قرار گرفت. استقلال و شهرخودرو، تنها تیم‌های لیگ نوزدهم هستند كه باخت‌های خانگی‌شان از شكست‌های خارج از خانه‌شان بیشتر است. این دو تیم دو بار در خانه باخته‌اند و فقط یك باخت خارج از خانه دارند.