پرسپولیس خوب می‌برد، اما خوب بازی نمی‌كند

درخشان: چون انتقاد كردم دشمن كالدرون شدم؟

پرسپولیس خوب می‌برد، اما خوب بازی نمی‌كند

حمید درخشان آخرین مربی پرسپولیس قبل از شروع دوران جذاب برانكو ایوانكوویچ در این تیم بود. درخشان اما مثل دوره‌های گذشته كه هدایت سرخ‌ها را بر عهده داشت، باز هم نتوانست مربی قدرتمندی در این تیم لقب بگیرد و با این‌كه اواسط فصل چهاردهم جانشین علی دایی روی نیمكت شده بود، اواخر همان فصل جای خود را به برانكو داد. این مربی و پیشكسوت پا به سن گذاشته حالا مدتی است مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار گرفته، زیرا آنها معتقدند او بیش از اندازه لازم از عملكرد گابریل كالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس ایراد می‌گیرد. درخشان در این مورد به خبرنگار جام‌جم گفت: «چنین موضوعی را اصلا قبول ندارم و نمی‌پذیرم. چرا باید مقابل كالدرون باشم؟ آیا این‌كه به عنوان یك كارشناس یا پیشكسوت پرسپولیس، نظرم را گفتم، باید مرا دشمن كالدرون بدانند؟ من شخصا دلیلی برای دشمنی با این مربی نمی‌بینم.»
درخشان اضافه كرد: «او برای كمك به پرسپولیس آمده و من هم دلم برای پرسپولیس می‌سوزد. اگر هم حرف می‌زنیم فقط به خاطر آن است كه از پرسپولیس حمایت كنیم. مثلا نقطه ضعفی كه می‌بینیم را به كادرفنی بگوییم تا آن نقاط ضعف اصلاح شود. حالا اگر این حرف‌ها باعث ناراحتی می‌شود، مقصرش بنده نیستم. در همین دیدار مقابل پارس جنوبی جم پرسپولیس خیلی خوب برد و در دقیقه ۹۶ هم گل زد، اما نكته اینجاست كه این تیم هنوز خوب بازی نمی‌كند. شاید در آینده عملكرد كالدرون در پرسپولیس بهتر شود اما در حال حاضر بازی‌های چشم‌نوازی ارائه نمی‌كند. در بازی مقابل پارس هم دیدیم كه مالكیت توپ و میدان در دست پرسپولیس بود. طبیعی هم هست. پرسپولیس مهره‌های زیادی دارد. از سوی دیگر، حریف جدا از آن كه مربی خود را از دست داده بود، چند بازیكن محروم و مصدوم هم داشت كه به این دیدار نرسیدند. به هر حال همه چیز دست به دست هم داد تا پرسپولیس برنده باشد، اما به نظر من برای كسب امتیازات بیشتر به خصوص در آسیا، یك تیم مدعی نیاز دارد موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی بسازد و گل‌های بیشتری هم بزند.»
 سرمربی پیشین پرسپولیس با اشاره به عملكرد خوب خط دفاعی سرخ‌پوشان گفت: «من هم واقف به همین موضوع هستم كه مدافعان پرسپولیس به همراه دو دروازه‌بان این تیم تا به حال عملكرد خوبی داشتند. پرسپولیس با چنین خط دفاع و دروازه‌بان‌هایی طبیعتا گل‌های كمی دریافت می‌كند، اما این روند باید تا آخر فصل ادامه داشته باشد. در حال حاضر مهم‌ترین نیاز برای پرسپولیس این است كه كالدرون بتواند با شناخت بیشتر از حریفان و همچنین بازیكنان خودی، هماهنگی بین خطوط در تیم را بیشتر كند تا دیگر شاهد ناهماهنگی و بی نظمی در تركیب اصلی نباشیم.»