رفتن بزرگ‌تر‌ها و كمرنگ شدن رسم و رسومات «شب یلدا»

رفتن بزرگ‌تر‌ها و كمرنگ شدن رسم و رسومات «شب یلدا»


بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در گذشته پدر و مادرم و خانواده در كنار هم جمع می‌شدند و به این رسوم اعتقاد داشتند و همه چیز دلنشین بود، اما متاسفانه با درگذشت آنها دیگر این رسم ضعیف شده است و جوانان به این چیز‌ها اعتقادی ندارند، دنیای امروز با گذشته بسیار فرق كرده است و محبت‌ها كم شده است.
زهره صفوی در گفت‌وگو با میزان درباره زیبایی‌های نهفته در «شب یلدا» گفت: همیشه این شب را با خانواده سپری می‌كنیم، امسال نیز اگر فرزندانم حضور پیدا كنند دور هم می‌نشینیم و در این شب صلوات می‌فرستیم، در كنار هم برنامه‌های تلویزیون را نگاه می‌كنیم و خدا را شكر می‌كنیم.
این بازیگر سریال‌های تلویزیونی در همین راستا ادامه داد: در گذشته پدر و مادرم و خانواده در كنار هم جمع می‌شدند و به این رسوم اعتقاد داشتند و همه چیز دلنشین بود، اما متاسفانه با درگذشت آنها دیگر این رسم ضعیف شده است و جوانان به این چیز‌ها اعتقادی ندارند، دنیای امروز با گذشته بسیار فرق كرده است و محبت‌ها كم شده است.
صفوی درباره رسوم خانواده خود در شب یلدا در گذشته اظهار كرد: من زیباترین خاطرات را از شب یلداهای كودكی و نوجوانی‌ام دارم، خانواده من سنتی و مذهبی بودند. در آن زمان كه برق نبود، از فانوس استفاده می‌شد و با وجود آن شرایط كرسی گذاشته می‌شد، سینی مسی، تنقلات، انار و قرآن كریم روی آن قرار داده می‌شد و افراد دعا می‌خواندند. بعد‌ها كه برق جایگزین چراغ شد دور هم می‌نشستند، می‌گفتند و می‌خندیدند، چای می‌خوردند و با گفتن قصه، شب یلدا را سپری می‌كردند.