کشف پرونده بزرگ اخلال در نظام اقتصادی

کشف پرونده بزرگ اخلال در نظام اقتصادی


فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی  از کشف یک فقره اخلال در نظام اقتصادی و فروش ارز دولتی و بازداشت متهمی در این پرونده خبرداد.
 به گزارش جام جم ،سردارمجید شجاع
در این باره گفت : ماموران گزارشی دریافت کردندمبنی براین‌که  ارز با نرخ دولتی توسط چند شرکت در یکی از شعب بانک های استان برای وارد کردن کالاهای اساسی دریافت شده اما آنها  به جای  وارد کردن کالا با آن دلارها ارز دریافتی را در بازار آزاد   فروخته اند.ماموران با هماهنگی مقام قضایی و استعلام از بانک های مربوط و با رایزنی انجام شده با مسوولان حراست و حقوقی بانک، بررسی همه جانبه و جامعی درباره این موضوع انجام دادند.
 وی  افزود : در جریان تحقیقات مشخص شد دو شرکت با اعمال متقلبانه مبلغی حدود یک میلیون و 920 هزار و 94 یورو ارز دولتی را به بهانه واردات کالا از بانک دریافت کرده اند، ولی نسبت به وارد کردن کالا اقدامی انجام نشده است. در تحقیقات   بعدی  مشخص شد اعضای هیأت مدیره این دو شرکت با نقشه قبلی چند شهروند جویای کار را فریب داده و اسامی آنان را جزو اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ثبت کرده اند و با انجام اقدامات متقلبانه ارز دولتی را دریافت کرده اند.متهمان از طریق فروش ارز دولتی در بازار آزاد حدود 16 میلیارد و 700  میلیون تومان درآمد نامشروع کسب کرده بودند که یک متهم دستگیر شد. دیگر همدستان احتمالی وی  تحت تعقیب پلیس   قرار گرفتند.