استــرامــاچونی تازه پای میز مذاكره!

استــرامــاچونی تازه پای میز مذاكره!

هنوز كسی از وضعیت دقیق آندره‌آ استراماچونی و استقلال خبر ندارد. آخرین اتفاقات حكایت از آن داشت مشكل حل شده و این مربی به ایران بازمی‌گردد. با دخالت یك بانك ایتالیایی سرانجام استقلالی‌ها توانستند پول را به حساب این مربی واریز كنند. منتهی انگار تازه مذاكرات آغاز خواهد شد. ستار همدانی سرپرست این تیم می‌گوید: «مسائلی هست كه حل خواهد شد.»
منظور او از این مسائل احتمالا همان مذاكرات برای امضای قرارداد جدید است. باشگاه استقلال چندی قبل اعلام كرد استراماچونی خواهان آن شده قراردادش به مدت یك فصل كاهش پیدا كند. یعنی توقع او این بوده كه قراردادش تا پایان همین فصل جاری باشد و بعد از آن تبدیل به یك مربی آزاد شود. این ادعای باشگاه استقلال بود، در حالی كه استراماچونی آن را تكذیب كرد و گفت كوچكترین شرط و شروطی نداشته است. به همین دلیل كسی مطمئن نیست حرف راست را چه كسی می‌گوید؟ استراماچونی یا باشگاه استقلال؟ این مربی ایتالیایی تنها اعلام كرد باید باشگاه راه‌حلی پیدا كند و همینطور تضمین دهد، پولش به موقع پرداخت شود.
از داخل باشگاه خبر می‌رسد آنها راضی هستند قرارداد تا پایان فصل باشد چون ادامه این قرارداد در فصل آینده می‌تواند هزینه هنگفتی برای باشگاه داشته باشد. نكته اینجاست همان كسانی كه در باشگاه موافق حضور استراماچونی بودند حالا تاكید دارند قرارداد تا پایان فصل باشد. تامین هزینه قرارداد این مربی برای باشگاه بسیار سخت و پیچیده شده است. آنها علاوه بر این مشكل، نمی‌توانند پول را هم به حساب او واریز كنند. استراماچونی تاكید دارد باید پول از راهی قانونی كه مورد تائید فیفا هم باشد، به حسابش واریز شود تا دوباره متهم به پولشویی در ایتالیا نشود.
از كامران منزوی درباره قرارداد یكساله این مربی سؤال كردیم كه او در این باره گفت: «بله، این بحثی است كه وجود دارد و فكر می‌كنم قرارداد جدید امضای شود كه تا پایان فصل جاری خواهد بود.» او در پاسخ به این سؤال كه آیا رقم دستمزد این مربی تغییری می‌كند؟ جواب داد: «نه، رقم تغییری نخواهد كرد و همان قبلی است.» رقم قبلی همان 750 هزار یورو برای سال بوده است. نكته اینجاست كه در تابستان قبل ابتدا دو طرف بر سر رقم 500 هزار دلار به توافق رسیده بودند ولی در چشم به هم زدنی، رقم قرارداد این مربی به 750 هزار یورو رسید! موضوعی كه البته باعث شده یكی از اعضای هیات مدیره استقلال شدیدا گلایه‌مند باشد و بگوید در پروسه جذب این مربی اتفاقاتی رخ داد كه به نفع باشگاه نبود.  حالا قرار شده تا پیش از شروع تمرینات دوباره استقلال، قرارداد جدید به امضای طرفین برسد. باشگاه بیشتر از استراماچونی روی این مساله تاكید دارد. از سویی مربی ایتالیایی هم احتمالا با نتایجی كه همراه با این تیم به دست خواهد آورد، می‌تواند مشتریان خوبی برای خودش دست و پا كند. بنابراین انگار دو طرف راضی هستند.
زمان بازگشت این مربی هم هنوز مشخص نیست و تا این لحظه قرار شده بعد از تعطیلات ژانویه بازگردد. باید دید نتیجه مذاكرات چه خواهد شد.