حمایت «ناجی هنر» از مستندهای اجتماعی

حمایت «ناجی هنر» از مستندهای اجتماعی


مدیرعامل ناجی هنر به حمایت از مستندهایی اشاره كرد كه دغدغه یا حرفی نو در پرداخت به آسیب‌های اجتماعی دارند.
مجتبی رشوند در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به یكی از رویكردهای كلان این موسسه در حمایت از مستندهای مرتبط با حل مسائل اجتماعی و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، عنوان كرد: ما وظیفه خود می‌دانیم از افراد دغدغه‌مندی كه حرفی نو و تازه دارند و فیلمسازان مستقلی كه با نگاه دغدغه‌مند و برای رفع معضل به میدان می‌آیند، با جایزه‌ای ویژه حمایت كنیم.
وی با اشاره به تقدیر از مستند «خط باریك قرمز» از آثار شبكه سه سیما در جشنواره سیزدهم سینما حقیقت ادامه داد: تلاش ما این است كه با توجه داشتن به فیلم‌های این‌چنینی، سهم خود را نسبت به كوششی كه برای ساخت این فیلم‌ها صورت گرفته است، ادا كنیم. به طور مثال در جشنواره سینما حقیقت یك هیات داوری تشكیل دادیم و به فیلم خط باریك قرمز جایزه ویژه‌ای اهدا شد. این فیلم نگاهی نو داشت و حتی برای معضلاتی كه در مستند نمایش داده شد، پیشنهاد خود را هم ارائه كرده بود. این فیلم درباره نوجوانان بود و نشان می‌داد چطور بسیاری از این نوجوانان به دلیل این كه با خیلی از موارد رفتاری و فرهنگی در جامعه بیگانه بودند دچار معضلات و نابهنجاری شده و بعد از كار خود پشیمان می‌شوند.
رشوند اضافه كرد: این سوژه‌ها بسیار جذاب و عبرت‌ آموز است كه به‌طور مثال بدانید فردی كجای زندگی خود را اشتباه رفته كه الان كارتن خواب شده است در حالی كه قبلا صاحب یك كارخانه بوده یا زندگی سالمی داشته است.