درخواست مجازات سنگین برای سحر تبر

پرونده شاخ مجازی به دادگاه انقلاب ارسال شد

درخواست مجازات سنگین برای سحر تبر

 پرونده یكی از شاخ‌های فضای مجازی معروف به «سحر‌تبر»، با صدور كیفرخواست به شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، در روزگاری كه فضای مجازی به محلی برای مشهور شدن و كسب درآمد تبدیل شده است، تصمیم گرفت شانس خود را در این فضا امتحان كند. سراغ رقص یا هزینه كردن برای دیگران نرفت و اعتقاد نداشت پلیس فتا حواسش به همه چیز است. خواست ایده‌ای جدید رو كند و با راه‌اندازی صفحه‌ای در اینستاگرام، عكس و فیلم‌هایی از خود با قیافه‌ای شبیه زامبی‌ها منتشر كرد. ابتدا همه چیز گریم بود و بعد سراغ جراحی زیبایی رفت.
خیلی زود به هدفی كه داشت رسید و یكی از شاخ‌های فضای مجازی شد. در فضای مجازی نام سحر را انتخاب كرد و لقبش تبر شد. وقتی تعداد دنبال‌كنندگانش از مرز 400 هزار نفر گذشت، آگهی‌ها به سمت صفحه‌اش روانه شد. در آن زمان احتمال‌های مختلفی درباره دلیل تغییر چهره‌اش مطرح می‌شد كه هیچ‌وقت خودش به آن پاسخ روشنی نداد.
عده‌ای بر این باور بودند عمل زیبایی وی جواب نداده و باعث تغییر قیافه‌اش شده، عده‌ای نیز می‌گفتند سحر به‌دلیل شكست عشقی كه خورده می‌خواسته خودش را شبیه عروس مرده در بیاورد و گروهی دیگر معتقدند وی به دلیل بیماری آنوركسیا كه فكر می‌كند چاق است به‌شدت خودش را لاغر كرده است.
ماجرای سحر تبر به رسانه‌های خارجی هم كشیده شد و یك سایت خارجی مدعی شد او قصد داشته خود را شبیه آنجلینا جولی كند و زمانی كه نتوانسته، به این قیافه درآمده است. اواسط مهرماه امسال خبر دستگیری او منتشر و چند روز بعد اعترافاتش از تلویزیون پخش شد.
سحر تبر كیست؟
بعد از دستگیری این شاخ فضای مجازی مشخص شد فاطمه متولد ۲۶ خرداد 80، هویت واقعی سحر است كه سیكل دارد و تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده و طبق گفته‌های خودش، پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و با مادرش زندگی می‌كند.
فاطمه می‌گوید: از بچگی دوست داشتم معروف شوم. ابتدا می‌خواستم بازیگر شوم كه نشد. بعد تصمیم گرفتم با عمل جراحی خودم را شبیه شخصیت كارتونی عروس مردگان كنم. سه سال در اینستاگرام فعالیت داشتم و وقتی به خودم آمدم دیدم خیلی طرفدار دارم. البته چهره‌هایی كه در فضای مجازی از من منتشر شده، فتوشاپ و گریم است و با چهره واقعی‌ام
فاصله دارد.
حالا سه ماه بعد از دستگیری او،  پرونده‌اش با صدور كیفرخواست به شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارسال شد تا به ریاست قاضی مقیسه محاكمه شود. به گفته یکی از وکلای متهم و براساس كیفرخواست، سحر متهم به معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع است.
سعید دهقان، یكی از وكلای سحر دیروز در گفت‌و‌گو با جام‌جم گفت: پرونده تعیین شعبه شده اما هنوز تعیین وقت نشده است.
 او در زمان دستگیری 18 سال داشت، اما فعالیتش را قبل از 18 سالگی آغاز كرده بود. در این مدت برای او قرار بازداشت صادر شده و ما به دنبال تبدیل آن به وثیقه هستیم.
وی افزود: اسناد و مدارك روانپزشكی موجود در مورد موكلم نشان می‌دهد سال‌ها قبل از رسیدن به سن قانونی رشد، مبتلا به افسردگی عمده و سایكوز بوده و به همین دلیل، سال ٩٤ در بیمارستان الغدیر بستری بوده است. همچنین بعدها به دلایل مشابه در بیمارستان فوق‌تخصصی روانپزشكی ٥٠٥ نزاجا و نیز بیمارستان روانپزشكی میمنت سابقه بستری داشته است.
این وكیل دادگستری خاطر نشان كرد: موكلم باید تحت درمان قرار بگیرد و به همین خاطر درخواست داریم قرارش به وثیقه تغییر پیدا كند و آزاد شود.