تقاضای مجازات مرگ برای قاتل راننده زن

تقاضای مجازات مرگ برای قاتل راننده زن

كارگر جوان بعد از این‌كه با زن مورد علاقه‌اش دچار اختلاف مالی شده و قرار ازدواجشان منتفی شد، با همدستی دوستش نقشه قتل او را كشید. متهمان روز گذشته در دادگاه كیفری اتهام را گردن یكدیگر انداختند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده قتل هنگامه 45 ساله، 24 شهریور 96 با كشف او در پارك جنگلی چیتگر آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد او خفه شده بود.
با شناسایی هویت مقتول، مشخص شد او چند ساعت قبل یك دستگاه خودرو خریده بود كه با ردیابی خودرو، راننده آن در بزرگراه شهید همدانی شناسایی و بازداشت شد.
پسر جوان به نام ستار با اعتراف به قتل هنگامه گفت: «مدتی قبل یكی از دوستانم هنگامه را به من معرفی كرد و گفت او راننده آژانس است و هر زمان ماشین بخواهم می‌توانم با او تماس بگیرم. بعد متوجه شدم هنگامه شوهر ندارد و به او علاقه پیدا كردم. با او قرار ازدواج گذاشته و حدود 25 میلیون تومان پول و یك گوشی به او قرض داده بودم، اما یكدفعه او زیر قول و قرار زد و پول و گوشی را هم پس نمی‌داد. برای همین نقشه قتل او را با همدستی یكی از دوستانم به نام مهران كشیدم. قرار شد بعد از قتل خودرو و پول‌های هنگامه را سرقت كنیم و مهران با من شریك شود.»
او در توضیح روز حادثه گفت: «آن روز به بهانه این‌كه می‌خواهم هنگامه را ببینم او را به پارك جنگلی چیتگر كشاندم. مهران هم با من آمد و در جایی خلوت با مشت به سر هنگامه كوبید و من با شال‌گردن زن جوان را خفه كردم. بعد هم یك كارتن روی جسد انداختیم و فرار كردیم.»
با اعترافات ستار، همدست او هم دستگیر شد و به معاونت در قتل اعتراف كرد. پرونده با صدور كیفرخواست از سوی دادسرای جنایی به دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و روز گذشته در شعبه دوم مورد رسیدگی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه رسیدگی، پدر و مادر و فرزند هنگامه به عنوان اولیای دم پرونده تقاضای قصاص قاتل را كردند.
سپس ستار 21 ساله به عنوان متهم ردیف اول در جایگاه دفاع قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «اتهامم را قبول ندارم. من هنگامه را نمی‌شناختم و او با مهران قول و قرار ازدواج داشت. آن روز مهران به من گفت كه با هنگامه قرار دارد. من هم با آنها رفتم. چند دقیقه بعد دیدم خبری از مهران نیست و داخل پارك جنگلی را گشتم و با جسد هنگامه روبه‌رو شدم. من فقط یك كارتن روی جسد انداختم. چون مهران من را تهدید كرده بود كه اگر حقیقت را بگویم برادرم را می‌كشد، به قتل اعتراف كردم. مهران به افراد مختلف در زندان پول می‌دهد كه من را كتك بزنند و تحت فشار بگذارند كه اتهام قتل را گردن بگیرم.
سپس مهران برای دفاع از خود در جایگاه حاضر شد و گفت: حرف‌های همدستم دروغ است. او از من خواست همراه او برای گرفتن گوشی‌اش بروم. بعد هم هنگامه را خفه كرد. من در قتل زن جوان نقشی نداشتم. برای همین بعد از كشته شدن هنگامه از آنجا فرار كردم و ستار به تنهایی اقدام به سرقت خودرو كرد.
قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهمان برای صدور رای وارد شور شدند.