محاکمه مقصران فاجعه بیمارستان سینا بعد از 41 سال

ریزش ساختمان بیمارستان سینا 11 کشته برجای گذاشته بود

محاکمه مقصران فاجعه بیمارستان سینا بعد از 41 سال

پرونده مرگ سه زن و سه مرد بیمار كه بر اثر ریزش آوار بیمارستان سینای تهران در سال 57 فوت شده بودند، با شناسایی اولیای دم این قربانیان به دادگاه رفت.
به گزارش جام‌جم، چهارم مرداد‌ سال57 آتش‌نشانان در تماس مسؤولان بیمارستان سینا در تهران در جریان حادثه ریزش آوار در دو بخش بیمارستان قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد در این حادثه ده نفر مصدوم شده و 11 نفر جان باخته‌اند، همچنین ریزش در بخش جراحی و داخلی بیمارستان به‌دلیل گودبرداری در ساختمان مجاور برای توسعه بیمارستان رخ داده است.
39 سال از این حادثه مرگبار گذشته بود كه چندی پیش دو خانواده با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شكایتی خواستار رسیدگی به پرونده مرگ پدران خود در حادثه ریزش بیمارستان شدند تا مقصران حادثه شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود. با دستور بازپرس احسان زمانی، تحقیقات پلیسی  ادامه پیدا كرد. تحقیق از این خانواده نشان می‌داد كه یكی از قربانیان برای عمل جراحی زانو در بیمارستان بستری و دیگری به دلیل درمان دردپاهایش به بیمارستان رفته و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود كه این حادثه مرگبار رخ داد. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌كه خانواده یك مرد و سه زن قربانی دیگر حادثه به دادسرای جنایی تهران آمدند و شكایت‌های مشابهی را مطرح كردند. این در حالی بود كه خانواده قربانیان خواستار رسیدگی به این پرونده بعد از 39 سال از ماجرا شدند.
 با دستور بازپرس جنایی تحقیقات در این باره ادامه پیدا كرد تا این‌كه چندی پیش معلوم شد ماجرا صحت دارد، چرا كه مسؤولان پزشكی قانونی تهران پرونده‌هایی درباره مرگ این افراد داشته‌اند.
 در ادامه چندی پیش نام دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه تهران به عنوان شخص حقوقی در این پرونده مطرح شد ودراین باره تحقیقات لازم انجام گرفت كه معلوم شد بیمارستان سینا، زیرنظر دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه تهران بوده و هنگام احداث بخشی از ساختمان بیمارستان نظامات دولتی را رعایت نكرده‌اند.
در ادامه پرونده  با صدور جلب به دادرسی از شعبه ششم دادسرای جنایی تهران برای محاكمه و صدور رای به شعبه 1159 دادگاه بعثت تهران ارسال شد و قرار است كه محاكمه در این زمینه صورت گیرد.