نشست مشترك مربیان آسیایی امید

نشست مشترك مربیان آسیایی امید


سرمربیان 4 تیم حاضر در گروه سوم مقدماتی المپیك در قاره آسیا دیروز نشست خبری مشتركی را برگزار كردند؛ اتفاقی كه برای اولین بار افتاد.
تیم‌های امید ایران، چین، كره‌جنوبی و ازبكستان در گروه سوم و سخت رقابت‌های مقدماتی المپیك توكیو در قاره آسیا از امروز رقابت‌های دشوار خود را آغاز می‌كنند.
حمید استیلی، سرمربی تیم امید ایران همراه با كیم هاك بوم سرمربی تیم امید كره جنوبی، لئوبینكو درولوویچ سرمربی تیم امید ازبكستان و هائو ویی سرمربی تیم امید چین نشست خبری مشتركی برگزار كردند.
این چهار مربی كه رقبای سرسختی در طول مسابقات محسوب می‌شوند، دیروز خیلی صمیمی كنار هم نشستند و عكس‌ یادگاری گرفتند.
 استیلی: می‌خواهیم صعود كنیم
حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید ایران در كنفرانس بازی امروز با قدرت از صعود حرف زد تا به بازیكنانش روحیه بدهد.
استیلی در نشست خبری مشترك همراه با سرمربیان تیم‌های امید كره جنوبی، چین و ازبكستان صحبت‌های مهمی درباره وضعیت تیم ایران در آستانه دیدار با ازبكستان و شانس صعود امیدها انجام داد:
 خوشحالیم كه امكان حضور در چنین تورنمنتی را داریم و با آمادگی كامل و همچنین آماده‌سازی مناسب به اینجا آمده‌ایم. ما بهترین و آماده‌ترین نفرات این رده سنی را انتخاب كرده‌ایم و با تمركز و آمادگی كامل برای انجام اولین مسابقه آماده می‌شویم.
 فوتبال ایران همواره یكی از قدرت‌های برتر آسیا بوده و در رده بزرگسالان جایگاه نخست رده‌بندی قاره را در اختیار داشته اما یكی از مشكلات اصلی در این رده سنی تقویم AFC است. بازی‌های انتخابی در فیفا دی برگزار نمی‌شود و تیم‌های المپیك ما همیشه برای استفاده از بازیكنان باشگاه‌ها در تمرینات و اردوها دچار مشكل بوده‌اند.
 در دوره فعلی تلاش كرده‌ایم از دو سال گذشته آماده‌سازی را آغاز كنیم و برنامه‌های خوبی در این مسیر داشتیم. ما به گذشته فكر نمی‌كنیم و اینجا هستیم تا اتفاق دیگری را رقم بزنیم.
 تمامی حریفان خودمان را به خوبی آنالیز كرده‌ایم و با شناخت مناسب به اینجا آمده‌ایم. ما در یك گروه سخت قرار داریم كه به نظر من هر چهار تیم برای صعود شانس خواهند داشت و رقابت نزدیكی وجود دارد.
 بازی اول در هر تورنمنتی سخت‌ترین بازی است خصوصا وقتی برابر تیم خوبی مثل ازبكستان قرار می‌گیرید. پیش از این دو بار مقابل آنها بازی كرده‌ایم و می‌دانیم تیم خوبی هستند با این وجود فراموش نكنید كه ما ایران هستیم و هدفی به جز صعود نخواهیم داشت.
 درولوویچ: با آمادگی كامل به میدان می‌رویم
لوبینكو درولوویچ سرمربی تیم زیر 23 سال ازبكستان در نشست خبری مشترك با سایر مربیان گروه سوم حضور یافت:
 خوشحالیم كه در اینجا حضور داریم و به تمام حریفانمان احترام می‌گذاریم. می‌دانیم در چه گروه سختی قرار داریم با وجود این با انتخاب بهترین نفرات به تایلند آمده‌ایم و برای حضور در این مسابقات به‌خوبی آماده شدیم.
 همه حریفان ما قدرتمند هستند و از آنها شناخت خوبی داریم؛ اما برای اولین بازی برابر ایران آماده می‌شویم.
 می‌دانیم كه آنها هم تیم قدرتمندی هستند همان‌طور كه سایر تیم‌های حاضر در این گروه هم با موفقیت در مرحله انتخابی نشان داده‌اند كه شایستگی صعود را داشتند. كار خودمان را قدم به قدم آغاز می‌كنیم و تمركزمان روی بازی اول برابر ایران است.